Gå til innhold
Arkivverket

[#7194] Ola J. f.1749 i Skatval

Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Kommer ikke på om jeg har spurt om denne mannen før - men jeg prøver ihvertall... det er lite jeg vet om denne anen til min mann men om noen har den i sin base eller vet om denne vil jeg gjerne høre fra dere:Ole Jonson f. ca 1749 Skatval, Stjørdal d.1813 Yttergården Vedø ( Hitra) han ble gift med Marit Iversdatter Strøm og de flyttet til Yttergården på Vedø som ligger i Hitra sokn. Jeg ved linjen til i dag men vet noen om denne Ole/Ola????? Lite info og gå på men prøver lell -MVh, Gurli H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
  • 1 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Har du funnet ut noe mer om denne Ole Jonsen? Jeg har bygdebøkene for Skatval, og kan slå opp hvis du vet hvilken gård han var fra. Jeg venter også på mikrofilmer som fjernlånes gjennom biblioteket, og når de kommer kan jeg se hvilke Ole Jonsen som finnes som døpt i årene rundt 1749.Har selv en ane som het Peder Jonsen Hilgjerdet som ifølge enkelte kilder skal være født i ca 1749, og i andre kilder er han født ca 1757. Mitt problem da jeg så etter han som døpt tidligere er at det var mange Peder Jonsen å finne som døpt, men ingen fra Hilgjerdet. Han ble gift i 1788 med Gidsken Eriksdatter Torp. Det står om dem i Skat- valsboka, men kommer ikke bakover på dem. Kanksje min Peder og din Ole er søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fam.search: Ole Jonsen dpt. 3/3 1748 Skatval, Joen Olsen.VRI: Gift Ole Jonsen 9/7 1778 Støren med Marit Iversdt.Vet ikke om noen av disse er riktig, men tar dem med så de kan sjekkes nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.