Gå til innhold
Arkivverket

[#7196] Axel, fra Sverige


Gjest Knut Møller Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Møller Jensen

Jeg leter etter min oldefar Axel Frithiof Gabriel Johansén født i Stockholm 3-10-1875,gift i 1899, med Petra Moen,bosatt på Raufoss,jobbet på fabrikken frem til han reiste til Minnesota i 1905. Har noen brev fra ham frem til 1907.Deretter blir mannen borte.Han jobbet trolig med tømmer og/eller som rallar,noe han også hadde vært i Norge.Siste brev er fra et lite sted som heter Akeley,Mn. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Knut,Med tanke på tittelen din: Kanksje du heller skulle etterlyse Akeley i Minnesota i steden for Axel fra Sverige. Har du forresten forsøkt noen av de mange gode kartstedene på internett? er ett av dem.Kanskje du også skulle skulle forsøke deg hos den engelskspråklige soc.genealogy.nordic eller lignende?mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut, Att Du förlorat spåren efter Din oldefar Axel Frithiof Gabriel Johansén är tydligt av Ditt inlägg. Men, söker Du också hans födsel och anor? Om så är fallet rekommenderar jag Dig att efterlysa honom i Anbytarforum under Rötter, http://www.genealogi.se/ uner Stockholm. Mvh, Olle Elm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.