Gå til innhold
Arkivverket

[#7211] Jens H.Smestad og Albertine Baarlie

Gjest Finn Sollien
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Sollien

Har fått forespørsel fra USA etter fødested til Jens H.Smestad f ca 1832 og Albertine Baarlie.f. ca.1849. Hadde ei datter Helen Marie som var 13 år i 1880, i Minnesota. Bodde også i Alberta, Canada hvor de hadde et Hotell som hette "Alberta Hotel" Jens og Albertine skal i følge de vage opplysninger som er gitt ha kommet fra Oslo området. Finn Sollien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Dette lyder da meget kjent? Det er vel denne familien vi er ute etter her: J. H. Smestad, Evansville, MNInnlegg nr. 4808 og og 4799. Jeg regner med at Albertine kommer fra Eidsvold. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Jens er født på nordre Smestad 02.09.1832 og sønn av gårdmann Hans Embretsen. Jens hadde tvillingbroren Peder. I bygdeboka er det ikke nevnt noen Hans Embretsen som bruker på Smestad. Dette er vel den Jens du søker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Ja, det er denne Jens H. Smestad det er søk etter. Jeg har fått denne forespørselen direkte på bordet av Sunny Casoli i Mesa, Arizona. Hun har fått min adr. av en kjenning av meg der over. Folketellinga i Eidsvoll 1865 har et par Albertine som kan være aktuelle. Er det noen av dere som har sjekket Emigrantprotokollene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Finn, Husk at datteren var 13 år i 1880. Protokollene startet ikke før hun ble født... du finner en Albertine Bårli/Baarlie her: Bårli i Eidsvoll hun er ikke i kommunen i senere tellinger.Det er ikke uten grunn at dette ikke har latt seg løse på Digitalarkivet, da det må mere kjøtt på beina til. Det må et år for immigrasjon til, og det må Shirley finne der borte, i census f.eks. for 1900, eller i døds-annonser (obits) som jeg allerede har fortalt henne.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Sunny Casoli

Hello, can anyone please translate the word skjaeremester for me, and where is or was Fredriksstad?thank you so much, I have looked it up on various sites and can't find the translation.Sunny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.