Gå til innhold
Arkivverket

[#7212] Kristine Torkildsdatter f. ca.1816 i Rømskog , Øst

Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Kristine ble født ca. 1816 , trolig på gården Høgenæs i Rømskog.Hun giftet seg 18.01.1839 med Rasmus Christiansen , Tårneby i Rømskog.Det står da opplyst at hennes far var Torkild Pedersen. Er der noen som har kjennskap til disse mennesksne og folket på Høgenæs , som kan fortelle meg hvem,når og hvor vedrørende hennes far og mor ?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva lillian Vedahl

Hei Rune. Jeg kjenner ikke noe til den Kristine du nevner, men det finnes en bok som heter Rødnes i Østfold av Elwin Myrvold som jeg kan anbefalle du titter i. Rømskog driver også med bygdebok nå og håper den kan komme ut i 2002. Rømskog Bibliotek har også et kartotek på data over fol k som har bodd i bygda. Jeg fikk svar på noen aner fra 1600 tallet, så det er ganske omfattende.Boka kan du låne via fjernlån og biblioteket kan du jo ringe til. De var veldig hjelpsomme og hyggelige. Håper dete kan hjelpe deg. En ting til. det finnes også en bok som heter Tårnby og Moseby slekten av Harald Sletner som du også bør låne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for svar.Jeg skal låne bøkene når jeg kommer tilbake fra ferie i utlandet 04.01.02. En riktig God Jul til deg og alle andre gode hjelpere her på Digitalarkivet. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.