Gå til innhold
Arkivverket

[#7213] Feil ved bakgrunnsopplysninger !


Gjest Geir K. Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir K. Eide

En liten oppfordring til de/den som måtte føle seg truffet .Med fare for å bli kalt "surmaget" ,vil jeg henlede oppmerksomheten litt på trykkfeil , når en postlegger en etterlysing.De fleste ,vil jeg tro , leser igjennom det en har skrevet før eller siden .Om en ikke gjør det ,så bør en begynne å gjøre det. Dersom en da oppdager feil ,som er av betydning for etterlysingen ,bør en ikke gjøre enda en feil . Nemlig , å la være å rette denne feilen.mvh. Geir K Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hallo Geir,nei, "surmaget" oppfatter jeg deg ikke som. Men det er unektelig fristende å peke på de "trykkfeil" (?) du selv kom i skade for å gjøre. Komma og punktum bør plaseres umiddelbart etter det man ønsker å sette komma etter, uten noe mellomrom. Og alltid på samme linje! Mellomrommet bør komme ETTER punktumet eller kommaet. Det er et faktum at tegnsettingen bidrar til å lette, respektive begrense, lesbarheten av det som skrives. Og her syndes det en masse i dette forum. Som oftest forstår man jo hva som menes, og så velger vi vel alle å være tolerante. Men ikke sjelden blir det umulig å forstå hva som egentlig menes. (Konferer den gammelkjente historien: "Heng ham, ikke vent til jeg kommer!" er noe ganske annet enn: "Heng ham ikke, vent til jeg kommer!").Med vennlig og til det ytterste tolerant hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir K. Eide

Jeg tar til meg den kritikken ,Hans.Kommareglene strever jeg nok en del med .Jeg skal prøve å forbedre meg .Det jeg sikter til ,og som jeg ikke presiserte i mitt innlegg ,er når en oppgir feil årstall (100 år) i både overskrift og innlegg.Da hjelper det ikke med hverken komma eller punktum.mvh. Geir K Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.