Gå til innhold
Arkivverket

[#7214] Gamle fotografier på klisjé


Gjest Knut Falchenberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Falchenberg

Jeg har et arkiv med historiske familiebilder. Problemet er at alle ble laget som sink-klisjeer på 1920-tallet. Spørsmålet er om noen vet hvor man kan få tatt avtrykk av slike klisjeer?Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde egentlig være en oppgave for et trykkeri, men kanskje det ikke finnes trykkerier som kan trykke klisjéer lenger? Jeg ville likevel hørt med noen av de eldre trykkeriene som finnes i Oslo-området. En annen mulighet er kanskje et kunstnersenter e.l. Det er mange disipliner innen grafisk kunst, og jeg mener å ha sett kunstnere som bruker gammelt trykkeriutstyr til sine litografier og hva det nå heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Gule sider: Kunsttrykkerier kan være en mulighet, det er jo en mulighet for at det finnes slike trykkerier som fortsatt driver med trykkk i blysats.Norsk Grafisk forbund er også en mulighet, de kan vite om trykkerier som kan reprodusere bilder fra klisjeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.