Gjest Stian Søvik Skrevet Desember 17, 2001 Del Skrevet Desember 17, 2001 Er det noen som har Jensen slekten fra Fana rundt 1900 og før, etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Hans Mathisen Skrevet Desember 17, 2001 Del Skrevet Desember 17, 2001 Jeg tror det ville være lurt å gi litt flere opplysninger. Det er 43 personer som heter Jensen/Jenssen i Fana ifølge folketellingen 1900, og det er høyst tvilsomt om de alle hører til samme slekt. Har du noen fornavn? Eller kanskje gårdsnavn? MVH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Stian Søvik Skrevet Desember 17, 2001 Del Skrevet Desember 17, 2001 ja du har rett.men jeg er ikke interesert i hva folketellingen sier, der har jeg alt.jeg er spesielt interesert i Kristofer Jensen f 1880 gm Johanne Simonsen Sagenæs f 1875 deres barn og hans brødres barn utgjør mesteparten av Jensen slekten... Hvis noen har opplysnger om dem, spesielt Kristoffer og Johanne ville jeg vært takknemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Hans Mathisen Skrevet Desember 17, 2001 Del Skrevet Desember 17, 2001 Jeg trodde heller ikke du var interessert i hva folketellingen 1900 kunne fortelle. Jeg nevnte bare det faktum at siden det var 43 personer som het Jensen i Fana i 1900, var det nødvendig å vite hvilke av disse du var interessert i. Jeg sitter nemlig med bygdebøkene for Fana (men det gjør du kanskje selv?), og tenkte jeg kanskje kunne hjelpe deg om jeg fikk oppgitt f. eks. et gårdsnavn.Nå viser det seg at Sagenæs ikke finnes blant navnegårdene i Fana, men er et underbruk under Salbu, bruk nr. 1. Og bygdeboken har dessverre ingen opplysninger om de personene du nevner, ihvertfall ikke under omtalen av Salbu. Så da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. MVH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Stian Søvik Skrevet Desember 18, 2001 Del Skrevet Desember 18, 2001 Jeg takker for interesse. Ja jeg har Fana bygdebøker, men de skriver ingenting om de som ikke bodde på gårder. Kristoffer Jensen var møller ved den gamle kornmøllen i fana. Er det noen som vet hvor jeg bør henvende meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bjørn Davidsen Skrevet Desember 18, 2001 Del Skrevet Desember 18, 2001 Om du ser i 1900-tellinga, vil du sjå at Kristoffer J. truleg er son av Jens Kristoffersen, fødd i Os. Men Kristoffer ser ut til å vere fødd i Fana, tillike med kona. Når du der har fødeår på dei, kan du jo be om å få inn mikrofilm av kyrkjebøkene til ditt lokale bibliotek - og starte med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Stian Søvik Skrevet Desember 18, 2001 Del Skrevet Desember 18, 2001 ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts