Gå til innhold
Arkivverket

[#7217] Carl(?) Pedersen f. 1864

Gjest Niclas Sand Engberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Niclas Sand Engberg

Hej,Jag söker efter upplysningar om min frus oldefar (mormors far).Enligt familjetraditionen hette han Carl Martin Pedersen och var född 1864. Han var gift med Marie f. Jakobsen född 1867. Enligt traditionen bodde de "hela sitt liv" i Horten.Min frus mormor hette Gudrun Pedersen och var född i Horten 28/7 1900.Jag har sökt i tellinga för 1900 för Horten och funnit en "Ketl Pedersen" f. 1864 med hustru "Marrie" f. 1868 och dotter Gudrun f. 1900. Yrket är också rätt "Artilleriarbeider" men förnamnet stämmer inte helt. Som fødested står Tønsberg.Jag har även försökt finna Ketl (Carl?) Pedersen i tellinga 1865 i Tønsberg och Horten utan framgång.Vad som ytterligare bidrar till förvirringen är att ovannämnde "Ketl Pedersen" enligt tellinga 1900 hade tre döttrar och 2 söner. Familjetraditionen säger att Gudrun hade minst tre systrar men de jag talat med kan inte komma ihåg några bröder.Jag vore tacksam för lite hjälp med att reda ut detta. Kanske av någon med tillgång till Kirkjebøker för Tønsberg och Horten.Mvh,Niclas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kunne bare finne 1 Carl Martin Pedersen i 1865, og det var en som var f. 1864 i Fredrikstad, bosted forstaden. I 1900 bodde en Karl Martin Pedersen i Bjergstien 8 i Kristiania, f. 1864 Fredrikstad og ugift, bestillingsmann i Kommunens tjeneste. Jeg fant det under www.rhd.uit.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

God dagen,Folketellinga 1900 nevner også ei Bredine Pedersen, enke, f. 1833, f. i Tønsberg. Jeg ser ikke bort fra at dette kan være mor til "Ketl".Ved folketellinga 1865 finner jeg Endre Pedersen og hustru Bredine f. Syvensen (feil for Syversen?). Familien bodde på Baggerød i Horten; fruen oppgis å være født 1833 i Horten. Kan dette være samme kvinne?Disse hadde tre barn, Peder A. (1859), Olava R. (1856) og Maren K. (1864); Peder oppgitt som sønn, de to andre som døtre, alle født i Horten.Teorien blir: Kan Maren K. være rave galt for Martin Karl (= Karl Martin)? Det er vel noe usannsynlig, men burde kanskje sjekkes? Hva vil kirkebøkene vise? Hva sies om Bredine og Endre Pedersens barn født 1864?Håper dette kan være til hjelp.Mvh Arne Langåseutrollet@hotmail.com - http://home.c2i.net/olangaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Familysearch ga denne dåpen for Olava R.: OLAVA REGINE ANDERSEN Sex: F Event(s): Christening: 2 Nov 1856 Borre, Vestfold, Norway Parents: Father: ENDRE PEDERSEN Mother: BREDINE MARIE SYVERTSDREn Elise Maria: Elise Marie ANDERSEN Sex: F Event(s): Christening: 1 Nov 1868 Horten, Vestfold, Norway Parents: Father: Endre PEDERSEN Mother: Bredine Marie SYVERTSDRAnna Mathilde: Anna Mathilde ANDERSEN Sex: F Event(s): Christening: 12 Nov 1871 Horten, Vestfold, Norway Parents: Father: Endre PEDERSEN Mother: Bredine Marie SYVERTSDREt barn til: Dina Emilie ANDERSEN Sex: F Event(s): Christening: 27 Sep 1874 Horten, Vestfold, Norway Parents: Father: Endre PEDERSEN Mother: Bredine Marie LINDBOOg enda et barn: Nikola Sex: F Event(s): Birth: 09 Mar 1877 Place: Christening: 02 Apr 1877 Place: Horten, Vestfold, Norway Parents: Father: Endre PEDERSEN Mother: Bredine Marie SYVERSEN Source Information: Batch Number: C423463 Source Dates: 1876 - 1877 film or Fiche Number: 127575 llection Details: Horten; Den Norske KirkeEndre og Bredine giftet seg: ENDRE PEDERSEN Sex: M Marriage(s): Spouse: BREDINE MARIE SIVERTSDR Marriage: 22 Nov 1855 Borre, Vestfold, NorwayDet mangler sikkert noen barn imellom her, men det ser i hvertfall ut til at det er denne familien Arne Langås har funnet. Noen som ligner på Carl/Ketl her var det jo ikke. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.