Gå til innhold
Arkivverket

[#7220] Har noen bygdebok fra Viken i Malvik, Strinde, pre

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Det gjelder en person som i 1801 befinner seg som tjenestepike i Trondheim. Hun heter Berithe Wick og er da 37 år gammel og ugift. Jeg tror dette er den samme som Bereth Johansdtr Vig som siden gifter seg (eller får barn) med Christopher Pedersen Franck. I 1801 folketellinga er det nemlig en ung bakersvend som heter Christopher Franck på samme adresse. Mvh Kjellaug R. P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Sitter her og leser gamle innlegg. En bror av en av mine aner het Jon Thomassen Viken var gift med Berit Christiansdatter, men jeg har kun registrert sønnen Lars på dem.Jon var født ca 1748-49, og ble trolovet med Berit Christiansdatter i 1783. Han kan selvfølgelig ha vært gift før. Dette kan jo være Berits foreldre. Min ane het Lars Thomassen Viken og var døpt i Malvik i 1753. Han var altså bror av Jon. Foreldrene til min Lars og kanskje din Jon var: Thomas Bersvendsen født ca 1709-1714 i Selbu og Guru Jonsdatter(ca 1710-1780). Thomas døde i 1778. Har du mer på disse, så er jeg selvfølgelig interessert selv om jeg har mange andre 'baller i luften' i slektsforskning akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Nå ser jeg jo at Berit var 37 år i 1801, og da er det nok lite sammsnylig at hun hadde en far som var født i 1748-49. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig Anne Lise. jeg har gidt opp for lengs-:) Jeg prøvde å hjelpe en Amerikaner som tenkte at siden jeg hadde Wicks i familien var denne damen den samme. Men mine Wicks kom fra Skånevik.Jeg har ikke hørt noe mer fra han siden jeg sa at jeg ikke fant dem videre.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.