Gå til innhold
Arkivverket

[#7229] Julius Christophersen, født ca 1848 i Drammen og T


Gjest Bjørn Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Christensen

Er på jakt etter min kones oldeforeldre, Julius Christophersen, født i Drammen ca 1848 og hans kone Trine Sophie Gustava Pedersdatter, født ca. 1849. Julius var Material og Proviant Forvalter ved Akershus Landsfængsel på Akershus, men jeg er ikke i stand til å finne hans foreldre eller søsken. Trine Sophie Gustava var datter av Peder Gundersen, f. ca. 1820 i Haavi Annex og Ingrid (Inger) Jansen, født 1819 i Søndre Odalen, Støm Prestegjeld. Jeg er heller ikke i stand til å finne Peder Gundersen med foreldre og søsken.Håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Slettemoen

Vi prøver igjen:Hva med Peder Gundersen døpt 21 Feb 1819 i Sør-Odal, sønn av Gunder Gundersen og Kjerstine (Kristine) Johansdtr.? Han hadde den yngre broren Gunder døpt 22 Jul 1821.Det er også en Ingrie Jensen (Jansen) døpt 13 Feb 1820 i Sør-Odal, datter av Jan Hanssen og Marte Olsdtr.Men disse har du kanskje sjekket ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Christensen

Takk igjen Heidi. Det som forvirrer meg er Haavi Annex. Er det noen som vet om alle kirkesogn med Annex på denne tiden er lagt ut på nettet noe sted?Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Slettemoen

Du har funnet dem i FT 1865 for Oslo, ikkesant?I Galgebjerggaden i Oslo meninghet står Peter Gundersen oppført som skomaker, 45 år, f. i Haavi Annex (har også sett Haavi nevnt som prestegjeld i denne tellingen), kona Inger f. Jansdtr. Odal jærnverk, 46 år og Trine Sophie Gustava Gunders. 17 år f. i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Slettemoen

Ser vi på Haavi og Spydeberg, finner jeg Peder Gundersen, f. 07.12. døpt 16.12.1821 her. Han hadde tvillingbroren Johanes. Foreldre Gunder Johanesen og Maren Haagensdtr.Maren og barnebarna finner du på Løken Lille i Spydeberg 1865:Lenke du vigselen til Peder og Ingrid finner du kanskje om dette stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.