Gå til innhold
Arkivverket

[#7242] Eline Pedersdatter f.ca.1831 "østre Thoten"?


Gjest Anne Arnesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Arnesen

Hei. Har i lang tid, og uten hell, forsøkt å finne Eline Pedersdatter f.ca. 1831. I folketellingen 1865 for Vang i Hedm. er fødested oppgitt til "østre Thoten". Ved giftemålet 1856 er fødestedet oppgitt til "Vetteneie" Hun har vaksinasjonsatt. av 1.juli 1836 "Olsen". Hennes far skal være Peder Olsen. Hvor ble hun født? Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Neegaard

I familysearch.org / IGI fant jeg ei Elie Pedersen f.26.9.1830 i Svatseie, Oppland. Foreldre Peder Olsen / Marte Pedersdatter. Svatseie kan jo være Vetteneie.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Vetten er en gård i Vang, Hedmark. Om hun ikke er født der, så kan det hende at du finner henne i Hof, Hedmark, for så vidt jeg vet hørte Østre Toten under dette presetegjeldet på den tiden.mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Opplysningen om Hof, Hedm. og Østre Toten er ikke riktig. HOFF krk. er derimot "hovedkirken" i Ø.Toten. At "Vetteneie" er oppgitt som fødested må være feil, alternativt er fødested ihht FT 1865 feil. Forsøk Gjøvik og Toten Slekthistorielags www, der finner du utrolig mye - og ved å legge igjen en etterlysning er det også mulig at du kan få hjelp. OBS: Det er ikke alltid at linjene/rutene for viderevalg på toppen viser teksten, da får du bare prøve deg frem ved å klikke i rutene.www.slekthistorielaget.com/Du finner bl.a folketellinger,endel avskrifter av kirkebøker mm, etterlysningssider. Forøvrig har du muligheten til å ringe eller besøke Norges beste arkiv for lokalhistorie og slekt; Dokumentasjonssenteret på Kapp, tlf 611 69500 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Arnesen

Hei! Takk til alle tre! Jeg har søkt en del rundt om i Hedmark og Oppland, men det er så mange med navnet Eline Pedersdatter! Finnes det noen oversikt over hvem som vaksinerte hvilke områder? Jeg vet jo av hvem og når hun er vaksinert, og kanskje det kunne være lettere å finne henne via den veien? Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Om du ikke har funnet ut mer litt ut i januar, så kan jeg ta en titt i arkivene på Kapp for deg. Kan selvsagt ikke love noe resultat - men muligheten bør være rimelig stor. Forøvrig, om du søker på fornavn Pe...og etternavn Ols..."begynner på" i FT 1865 Ø.Toten får du opp et begrenset antall mulige fedre med passende alder - det kan være en ledetråd videre. Selvsagt med mange forbehold - ikke minst at P.O. måtte være i live og bosatt Ø.Toten i -65 Jeg skal følge med her for å se om du finner ut noe. God jul til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.