Gå til innhold
Arkivverket

[#7244] Alma Sofie Magdalena Edwarda Andreas(s)en - f. Gri


Gjest J E Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest J E Haugland

Jeg søker etter opplysninger om ovenfornevnte person. Hun skal være født i Grimstaddistriktet en gang rundt 1885-1888. Hun bodde i en lengre periode av sitt liv i Oslo, og var gift med en Ing Førland. Ble enke en gang på 1950 tallet og flyttet til Danmark hvor hun hadde en søster. Ble i Danmark gift for 2. gang m Løgstrup Sørensen. Døde en gang på 1960 tallet i Danmark. Alle opplysninger om familie i Norge er av intr.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

HaraldTakk for det. Jeg hadde også denne, men ser bare de to navnene. Har kopi av dåpsattesten til en datter av Alma og der står nemlig alle disse fornavnene. Er derfor i tvil om det er samme person. Har ikke klart å finne noen annen bekreftelse på det. Iflg Grimstad kirkebok A-2 ble Alma Sofie født 14 juli 1888 døpt 5 aug s å. Foreldrene var sjømann Andreas Andreassen og hustru Grethe Nilsdatter.- Videre er det under dåpsnotatet senere tilføyd: Aldersattest af 12/3-1904 til Gr Værgeraad: Er ikke helt sikker på hva dette betyr, og totalt er jeg usikker på om det er samme person, men sansynligheten er stor.Takk så langt.MvhJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.