Gå til innhold
Arkivverket

[#7250] Overf. fra "Kjeldeforum" nr.1368 - Om Ide Elisabet

Gjest A. Solås
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir K. Eide

Hei igjen Arne .Ikke noe nytt herfra heller.Jeg har søkt i ft. 1865 på både Knud og Helene utenfor Bergen, uten reslultat.Jeg vil, inntil videre, gå ut fra at de begge er døde ved ft. 1865.Jeg har kikket på kb for Bremnes sokn i Finnaas i dag.Der virker det som innføringene når det gjelder inn/utflytte er litt mangelfull.Jeg skal se igjennom den over nevnte kirkeboken`s innføringer når det gjelder døde i morgen.Jeg så på fadderene ved dåpsinnføringen til en datterdatter av Ide E.M .Der var det heller ikke noe nytt å hente.Hilsen Geir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her tenker jeg du har foreldra til Uda i allefall:"6 Ola Kjølvson Meling, d. 69 år gl. i 1766. G. m. 1. Sygni Rasmusdtr. øvra Nese, d. 33 år gl. i 1736. Born: a. Hans, f. og d. 1730. b. Halvard, f. 1731, d. 1761. c. Gunnar, f. 1733, b. i Stavanger. d. Rasmus, f. 1735, d. 1736. e. Rasmus, f. 1736, g. Katla. Ola g. oppatt m. Marta Andersdtr. Katla, d. 45 år gl. 1753. Born: f. Sygni, f. og d. 1740. g. Hans, f. 1742, d. før 1766. h. Anders, f. 1744, g. Skålavikjo. i. Sygni, f. 1747, g. Kvedna, Fitjar. j. Kristi, f. 1751, d. ug. på Hollund i 1780. Ola 3dje g. m. Malene Olsdtr. Hollund, f. 1723. Born: k. Marta, f. 1755, g. Myro, Klubbo. 1. Udna, f. 1756, g. Øyjordsøyno. m. Ola, f. 1760. n. Kjølv, f. 1763, g. Skinnhueneset. Ola bygsla bruket ikr. 1728. I 1744 sa han opp og flytte til Skinnhueneset. (Sjå Skinnhueneset nr. 4.) Ola greidde seg bra på Steinsbø. Han flytte truleg frå Steinsbø på grunn av dei høge skattane som kvilde på bruket." Jeg har bygdebøkene I, II og IV dersom det er noe mer. Kan sjekke Ola Kjølvson og Malene Olsdtr Hollund. mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldra til Ola Kjølvsson: BB I, s.559 "113 Kjølv Råmundson, d. 18 år gl. i 1742. G. m. Udna Knutsdtr. Tveit, Stord, d. 43 år gl. i 1742. Både ho og Kjølv døydde i sotta som gjekk det året, då mykje folk døydde. Dei vart gravfeste same dagen. Born: a. Råmund Nordtun. b. Knut Meling. c. Ola Steinsbø. d. Peder Øyjoro. e. Anna Rubbestad. f. Dordi Grønås. Kjølv budde først på Tveit på Huglo der han var brukar saman med verfaren, men vart so utarma at han måtte gå frå bruket. Han kom til Meling ikr. 1706 og bygsla bruket etter Gunnar Simonson. Ikr. 1716 fekk sonen Knut bygsla helvta og bruket vart delt i 2 like bruk. Det eine vart seinare bnr. 14, og det andre nemner me her bruk B 2 a. Kjølv var brukar på sin part til 1740. Kjølv stod seg toleg bra på Meling." Her er foreldra til Malene: BB I, s.285 Bruk B 2 b. Fjerdeparten av garden.Det er før nemnt at bruk B 2 vart delt i 2 like bruk i 1719. 81 Ola Endreson Hollund, f. 1699, d. 1769. G. m. 1. Brita Monsdtr. Sjøvoll, f. ikr. 1699, d. 1741. Born: a. Malene, f. 1723, g. Steinsbø. b. Ola, f. 1724, d. 1741. c. Mons, f. 1725, d. 1734. d. Lisbet, f. 1730. e. Kari, f. 1732, g. Gåsland. Ola vart oppattg. m. Synneva Andersdtr. Katla. Ein veit ikkje året ho var fødd eller døydde. Born: f. Brita, f. 1743, g. Hallaråker. g. Endre, 1. 1746, d. 1769. h. Anders, f. 1750, g. Hollund. Ola bygsla i 1720 og var brukar til han døydde. Ekkja var so brukar til sonen bygsla i 1773. Då skiftet vart halde etter Ola i 1770, var det ikkje nettocige i buet, men Brita og Anders fekk 18 rdl. kvar i heimanfylgje, truleg like mykje som dei 2 halvsyskina som var gifte hadde fått. I buet var 8 kyr, 15 smaler, 1 kvern med alt som til høyrde, og noko makrellnot."Mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Solås

Kjellaug, -Her har du lagt ned mye arbeide, og du får ha tusen takk.Da skulle den grenen av slekta være godt dekket og vel i havn.Mange hilsener Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldra til Peder Knutsen vil du vel gjerne ha? BB I, s.51267 Knut Pederson Øyjoro, f. 1735, d. ikr. 1790. G. m. Kristi Kristensdtr. nera Nese, f. 1736. Born: a. Kristen, f. og d. 1759. b. Helge, f. 1762, d. før 1790. c. Peder, f. 1764, d. 1765. d. Peder, f. 1766, g. Øy-jordsøyno. e. Knut, f. 1769, g. Innvær. f. Mari, f. og d. 1771. g. Kristen, f. 1772, d. fø@ 1790. h. Brita, f. 1774, g. m. Hans O. Folderøyno. i. Mari, f. 1778, d. før 1790. j. Kristen, f. 1782. Kristi vart oppattg. m. Abraham Y. Gilje. Dei flytte til Folderøyno. Knut fekk ei dotter, Kari, f. 1769 med Marta Olsdtr., ekkja etter Nils J. Lundemannsverk i Øklandsvågen. For dette vart han dømd til 8 dagar på vatn og brød, og til å svara dubbel legermålsbot, 24 rdl., men Knut hadde ikkje pengar til bota, og skifteretten tok difor over buet. Knut bygsla bruket i 1758. I 1765 kjøpte han bruket, 1/2 1. smør 5/8 hud. Knut måtte låna 90 rdl. av Lars E. nera Nese, i 1769, truleg for å løysa inn att bruket etter skiftet i buet hans. Men Knut greidde ikkje lånet, og i 1772 måtte han gjeva Lars skøyte på bruket, Knut budde seinare nokre år på Søvodl, og dei siste åra levde han hjå sonen i Øyjordsøyno. Knut var lagrettemann."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldra til Kristi Kristensdtr Nera Nese: BB I, s. 608/609 "69 Kristen Karlson Nordtun, var 40 år gl. i 1701. Han var «mariner» og stod seg bra. Første kona er ukjend, d. før 1704. Truleg syster til andre kona. Ikkje kjende born. Kristen g. oppatt m. Brita Sveinsdtr. nera Nese. Ein veit korkje når ho var fødd eller døydde. Born: a. Svein, f. 1700, levde i 1737. b. Kari. Ho fekk 2 born med Anders L. nera Nese. Kristen g. oppatt m. Anna Jakobsdtr. Levåg, Fitjar. Ho d. 1727. Born: e. Brita, g. Brekke. d. Mari, f. ikr. 1720, g. søra Habbastad. Kristen vart g. 4de g. m. Brita Helgesdtr. Laurhammar, f. ikr. 1702. Born: e. Anna, f. 1730, d. 1737. f. Helge, f. 1731, d. 1737. g. Karl, f. 1733, d. 1737. h. Siri, f. 1735, g. m. 1. Knut Jakobson Hidle, 2. gong til Meling. i. Kristi, f. 1736, g. Økland, fødd etter at faren var død. I 1704 vart Kristen stemnd for legermål. Kristen måtte bøta vanlege legermålsbøter, 3-2-4. Kristen var velstandsmann, trass i at han gong på gong måtte skifta frå seg, men dei siste åra gjekk det noko til atters med han. I 1692 er sagt at Kristen var 22 år og tente hjå far sin. Han kom til nera Nese ein gong før 1701, og var brukar til han døydde. Ekkja var so brukar eitpar år."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BB I, s .462 Med det samme vi holder på, her er foreldra til Knut Pedersen Øyjoro: "9 Peder Kjølvson Meling, f. ikr. 1699, d. 1770. G. m. Mari Olsdtr. Søvodl, f. 1711, d. 1790. Born: a. Knut, f. 1735, g. Økland. b. Idna, f. 1736, g. Ersland. c. Udna, f. 1737, g. Økland. d. Stina, 1. 1739, d. før 1770. e. Ola, f. 1742, g. Øyjoro. f. Kjølv, f. 1744, g. Meling. g. Gyri, f. 1747, d. 1750. h. Mari, f. 1748, d. 1750. i. Mari, f. 1750, g. nera Nese, j. Salomon, f. 1753, g. Øyjoro. Peder vart brukar i 1733. I 1764 delte han bruket med sonen Ola, og var brukar saman med han til han døydde, og seinare var ekkja brukar til 1777. Peder var lagrettemann. I 1770 vart halde skifte etter Peder. Skuld og eiga var like, so det vart ingen ting å arva. Ekkja kunngjorde at dei borna som var gifte hadde fått 20 rdl. i heimanfylgje, og ville at dei ugifte skulle få utlagt like mykje. Det var ikkje lite sylv i buet, 4 kyr, 2 kviger, 6 smaler og fjerdeparten i ei makrellnot er nemnde." mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Solås

Jeg er mål-løs, Kjellaug, over din hjelpsomhet her.Tør jeg, etter alt dette, i tillegg å stille deg et spørsmål, siden det virker som om du har lest disse bøkene fra perm til perm ?Du har ikke kommet over noen ved navn Margrethe Wilhelmine Heiberg?Igjen takknemlig for svar.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldra til Peder Kjølvson Meling er de samme som de jeg har allerede satt opp til Ola Kjølvsson, her er det feil alder sjølvsagt. Han må ha vært eldre da han døde, likeledes kona: "Foreldra til Ola Kjølvsson: BB I, s.559 "113 Kjølv Råmundson, d. 48 år gl. i 1742. G. m. Udna Knutsdtr. Tveit, Stord, d. 43 år gl. i 1742." mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekke i de bøkene jeg har. Heiberg er et navn jeg kjenner til fra Tyssedal. En Heiberg var direktør der i sin tid.Foreldra til Mari Olsdtr Søvold BB I, s.451 "44 Ola Salomonson, d. 90 år gl. i 1770. G. m. Idna Bårdsdtr., ekkja etter Jakob E. Sjøvoll. Idna døydde 75 år gl. i 1750. Born: a. Brita, f. ikr. 1708. g. Brekke. b. Mari, f. ikr. 1711, g. Øyjoro. c. Salomon, f. ikr. 1713, g. nora Habbastad. d. Gyri, f. ikr. 1716, g. Alvsvåg. Ola vart brukar i 1 708 av halve garden, til han selde i 1751. Med kona vart han eigar av 11. smør, 1/2 hud i Søvodl, og 6 mrk. smør i Grutle. Parten i Grutle selde han i 1754. Ola var ein dugande og vyrd mann i bygda, og velstandsmann. Han var presten sin medhjelpar og lagrettemann. I 1733 var han mellom dei 8 menn i skipreidet som vart innkalla av futen for å gjera greie for ymse lunnende i skipreidet. Det vart halde skifte etter Idna i 1751. Buet var rikt. Netto var 270 rdl. utanom jordegodset. I buet var m. a. I sildenot og 1 sjøbu, I ottringsbåt, 1 kvern med hus, ikkje lite sylv, m. a. I sylvkjede med flaske, I sylvforgylt belte med 21 støler, spenne og «sprotter», verd 8 rdl. Ola og Idna hadde delt noko sylv mellom borna. Mari hadde fått 2 nålekjeder, og so fekk ho utlagt eit til, dessutan I sylvskei og I sylvbeger. Ekkjemannen fekk utlagt I sylvgås,,I sylvskei, I stort sylvstaup av gammaldags arbeid med fot under. På skiftet kravde Lars P. Øyjoro, som var g. m. eldste dotter til Idna, å løysa inn godset i Søvodl, som var hennar odelsgods. Han la 81 rdl. på bordet og bad Ola ta imot dei, so dei kunne unngå usemje og rettsak seinare. Lars var og viljug til å gjeva Ola godtgjerdsle for det arbeid han hadde lagt ned for å gjera bruket betre sidan han vart brukar, og meinte det var best å gjera saka av då. Men Ola svara at han var ikkje førebudd på å ta imot betaling då, og meinte at dersom saka kom for retten, skulle han få rett til å bruka garden so lenge han levde. Dei vart ikkje samde, og skifteretten viste difor saka til «ordentlig Lans lov og Rett». Ola laut likevel selja i 1751. I 1712 vart Ola stemnd av Dirk Meyer i Bergen for 5 rdl., 4 mark. Ola ville ikkje betala avdi det var «hans formand »Jakob Endreson som hadde vorte skuldig pengane, men Ola vart dømd til å betala innan Mikkeli dag."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være denne personen? BB I, s. 618: "I 1729 fekk Bertel Hansson Wadbech, gastgjevaren i Sønstabøvågen, skøyte på garden. Han var og brukar ei tid. Men etterkvart som det gjekk ut med Bertel, måtte han låna pengar mot pant i eigedommane sine. I 1744 og 1756 fekk futen Andreas Heiberg pant i garden. Det er uvisst kva år Bertel Wadbech måtte gj'eva futen skøyte, truleg var det i 1760. I 1761 var dotter til futen, Magdalene Margrete, ekkja etter prost Christie vorten eigar. I 1775 skøytte ho tredjeparten av garden til Jokum Hansson Piil, Mehus og resten til brukaren Rasmus Torkjelson. Sidan har brukarane på denne parten vore sjølveigarar. I 1806 vart Hans Jokumson eigar av helvta av det som faren hadde ått. Hans selde til sonen, Erik Hansson som var brukar, og sidan har dette bruket vore i brukarane si eige. Den andre helvta av Hans Jokumson sin part fekk brukaren, Knut Nilsson som var g. m. Anna Jokumsdtr. skøyte på i 1806, og sidan har dette bruket og vore sjølveigande. I 1762 mangla Casper Bertelson Wadbech på odelen til m. a. Nordtun, men garden vart ikkje innløyst." Og i BB IV, s.86 tenker jeg vi har henne:"12 Wilheim Heiberg, f. ikr. 1723. G.m. Christenze Sophic Paust. Born fødde i Finnås: a. Jesper, f. 1770. b. Sophie, f. 1772. c. Hans Jacob, f. 1776. d. Margrete Wilheimine, f. 1778, d. 1779. e. Margrete Wilheimine, f. 1780, f. Wilheim Hans, f. 1786. g. Margrete Wilheimine, f. 1788. Heiberg vart tilsett som klokkar i 1768. I 1791 fekk han klokkarstilling i Molde og flytte dit. Steinar Nilsson Vika, g.m. Ingeborg Roarsdtr. Berge, var rådsfolk hjå Heiberg og styrde garden for han. Dei flytte til Grindheim, nedre. I 1768 oppgir Heiberg klokkarløna til nær hundre rdl. årleg. Denne fråsegna retta han til «nogle og 80 Rdl.» i 1781. I Hauchs register 1804 er klokkarløna oppgitt: «l bismarpund havre av hver gaardbruger. Av de 3 de kirker, I tønde havre av hver, men av Bømmel annekskirke 1/2 t. Av hver mand og kone til hver høytid, 2 skill, av hver ugift, 1-2 skill. i høstoffer. Ved brudevielser 16-48 skill, ved barnedaab, 2 skill, men for det meste intet. Hver barselkone, 8 skill. Ligprædiken, 16-18 skill. jordpaakastelse, 6-8 skill, men for det meste intet.»" Så får det være nok for i kveld-:) Kom gjerne med flere spørsmål, bare hygge lig å kunne hjelpe. Ellers er det ofte jeg selv som tar i mot hjelp. mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Solås

Hei igjen Geir og Kjellaug !Ser at du nå også har funnet Margrethe W. Heiberg og hennes familie i bygdebøkene, Kjellaug.Fantastisk, - og jeg må igjen få lov å takke deg for alt arbeidet du har lagt ned her. Fikk ikke dette med meg i går kveld, da det ble noe sent.Dette funnet støtter jo tanken om at Helene kan ha vært i tjeneste hos dem, og fulgt med på "lasset" da Margrethe (f. 1780) ble gift (1819) til Vanylven og bosatt på gården Åheim (bruk 1), som altså også var (nabo)gården til den "vår" Knut Knutsens mor kom fra (bruk 4). Det spørs om ikke "vår" Knuts familie flyttet tilbake til dette området etter at gården Midtre Lied var nedlagt rundt 1802, og at så kontakten der mellom Knut og Helene ble opprettet.Vi finner jo Helene Pedersdatter bortsatt i tjeneste allerede som 11-åring på grd. Folgerøen i Finnås, noe som tyder at foreldrene satt i trange kår, og jenta sikkert under sin videre ungdomstid måtte sørge for sitt eget underhold. Da er det også nærliggende å tenke seg at hun kan ha fått en "bedre" post hos denne Heiberg-familien.Nå står det å lese i bygdeboken at Nils C. O. Schreuder og Margrethe W. Heiberg flyttet til Bergen, hvor han hadde stilling som underfut, og senere politibetjent.Her finnes ikke opplyst noe årstall om når denne flyttingen skal ha funnet sted, men en ny pakter av gården finner vi i 1824, og det kan jo være sannsynlig at de forlot gården flere år før han tok over.Fortsetter vi hypotesen her, så kan vi vel også nå se for oss at Helene ble værende hos dem på deres nye bosted, og videre, at Knut Knutsen også, som sjømann, hadde bergen som sin "base".Disse møttes så igjen i Bergen som "gamle kjente" og hvor de som ugifte i 1823 fikk datteren Ide Elisabeth Malene, og etter ytterligere å ha tatt noen svermeturer i Fjellveien, ble enige om å inngå ekteskap, noe som de da gjorde alvor av i 1827.Nå blir jo dette en hypotese bygget på en tidligere fremsatt hypotese - men slik kan det jo godt ha foregått.Tusenkroners-spørsmålet nå er jo; hvor ble det av dem?Heller ikke dagens søk her på DA gav noe positivt. Der bor en Anne Karine Thommesen som en 46-år gammel husmoder i Rode 41 nr. 5 ved ft. 1865 som kan være en fadderkandidat ved Utilias dåp, men dette var jo også 15 år etter Knuts- og Helenes vielse, så jeg tror ikke det er så mye å hente der.Om ikke Knut og Helene bosatte seg i Bergens-området, så skulle det ikke forundre meg om de dro til Finnås. Kanskje finnes de beskrevet en plass mellom permene i en av bygdebøkene. Forfatteren kan jo også ha "mistet" dem, siden dette jo var den "vanskelige perioden" mellom folketellingene, men dødsåret burde jo finnes der da, uansett.Hva gjør vi så videre, Geir? Kan det være en ide, under et nytt tema her, å søke etter dem?Om de skulle ha fått flere barn som gifte, så finnes det jo en mulighet for at andre også har "jobbet" seg, via disse barna, tilbake til dem, og gjerne funnet dem(?) Om du skulle være enig i dette, kunne du så, om du så vil, stå for dette, siden jeg allerede har to gående her?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt mer om Helene: BB I, s. 472: "46 Peder Knutson Økland, f. 1766, d. 1838. G. m. Udna Olsdtr. Skinnhueneset, f. 1756, d. 1833. Born: a. Helene, f. 1788, g. m. ein styrmann i Bergen som heitte Knut. Ho fekk ein son, Jørgen Tysland, 1. 1813 med signalstyrar Jørgen Tysland, Naustbakken. Dotter hennar, Ida Elisabet, g. Fleskøyno. Helene, d. 1865. b. Ola, f. 1790, g. Nordplasset. c. Knut, f. 1792, g. Øyjordsøyno. d. Kristine, f. 1795, g. Hidlesøyno, nora Habbastad. e. Kristen, f. 1798, g. Sjøvoll. f. Malene, f. 1802, g. Akselsholmen, Økland. Peder vart brukar ikr. 1790 og var brukar til 1823. Han budde eit par år på Kvedna, Fitjar før han kom til Øyjordsøyno. Peder åtte husa på plasset. Han stod seg bra. Var reservelos."Litt mer BB I, s. 477: "71 Andreas Johannesen, frå Bergen, f. 1824, d. 1908. G. m. Ida Elisabet Malene Knutsdtr. Knutsen, f. i Bergen i 1823, d. 1892. Ho var dotter til Helene Pedersdtr. Øyjordsøyno. Ho hadde ei dotter, Otilie josephine Charlotte, f. 1842 med ein styrmann, Ulrich Pedersen. Otilie vart g. m. Johannes Andersen frå Fitjar. Born: a. Johanne, f. 1865. Dei budde ei tid på Fleskøyno, men flytte til Haugesund. Born med Andreas: a. Konrad Aleksander Johan, f. 1855, b. i Bergen. b. Gurine Amalie, f. og d. 1858. c. Henriette Amalie, f. 1859. Ho vart g. m. Peder E. Melkevik, Stord i 1877, men i 1882 rømde ho frå han og «- Efter opgivelse taget Tjeneste hos en Tysk Familie, der render rundt omkring med Forestillinger: Cirkus orientaler Ho vart seinare oppattg. m. ein sjømann som heitte Olsen, og budde i Rotterdam. d. Johanne Helene, f. '1 865. e. Ida Andrea, f. 1868. Reiste til Antwerpen. Andreas g. oppatt m. Ranvei Knutsdtr., ekkja etter Henrik H. Rolvsnes. Dei var barnlause. Ranvei d. i 1920. Andreas var bakarsvenn, og kom til Øklandsvågen som bakar. I 1858 sette han seg til som husmann på Fleskøyno, og tok til å rydja, men det vart ikkje store vidder av det. Det er hermt etter Andreas at « - det var 365 agre på øen, den største, «Storageren», var på tre kornbånd, den minste på syv aks.» Andreas åtte sjølv husa på plasset. Han var brukar til 1906. I 1865 fostra han 12 smaler. Sådde 1/2 t. poteter."Fant ikke noe mer om hvor Helene havnet, heller ikke noe mer om fam Heiberg. Men det er nå noen flere opplysninger her da. Skal kikke over om det er andre du mangler. Jeg har hatt en travel dag i dag og kom først hjem litt før klokka 20. Har du andre spørsmål angående bygdebøkene, så bare kom med dem, det er bare hyggelig å kunne hjelpe. Geir har hjulpet meg en god del allerede. Det er godt å få gjøre litt gjengjeld-:) mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir K. Eide

Her var det noe interessant, som jeg har oversett, Kjellaug.Helene er nevnt død 1865.Hvor har Simon Steinsbø den informasjonen fra ?Vi har ikke funnet Helene død i Bergen.Dermed er det nærliggende å tro at Helene er død i Finnaas.Det skal jeg sjekke så snart som mulig. Det vil si i morgen.Mvh. Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Solås

Hei igjen Geir og Kjellaug.Ja, her fortsetter det å renne inn informasjon, og takk for det. Glemte ett barn etter Knut og Helene i forrige innlegg; de fikk jo også datteren Anne Christine like før de ble gift.Denne Jørgen Tysland f. 1813 er ny for meg. Får se etter barnefaren her etter dette innlegget.Ser at også Helenes dødsår er tatt med i bygdeboka, noe som kan tyde at hun døde i Finnås, men selvsagt ikke nødvendigvis.Kom til å tenke på disse fadderne ved Utilias dåp. At ikke Knut og Helene var blant dem, kan vel og tyde på at de ikke var bosatt i Bergen eller nermeste omegn. Men også dette blir vel noe usikkert, selvsagt.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye trolig at det var tilfelle Geir, ellers er det tvilsomt at dødsåret hennes hadde kommet med i bygdeboka. Ellers fant jeg foreldra til Kristen karlson Nordtun: BB I, s.618/619 7 Karl Olson øvra Nese. d. 1709. G. m. Anna Christensdtr. Øklandsvågen, d. 1709. Born: a. Kristen, f. ikr. 1667, g. nera Nese. b. Hans, f. ikr. 1671, g. Mehus. c. Bertel, f. ikr. 1687, g. Nordtun. d. Nils. Var sjømann «udenlandtz, skal seigle fra Holland -» i 1709. Døydde utanlands. e. Barbru, g. Nordtun. Karl var 66 år, gl. i 1701, og kunne svara skattane sine. Han var komen til Nordtun i 1677, då han vart stemnd av Bent Mikkelson Sandbech «for nogen grove och utilbørlige skjellsord om ham i hans fraværelse da arveskiftet skiede i høst paa Mehuus -». Karl sa «at han iche ved med sin Sandz eller Sambuittighed at haffue talt eller Sagt noget paa den Dannemand Bent Michelsen Karl hadde vore «overstadig drukken» og måtte bota 1 rdl. I 1700 vart Karl stemnd av Casper Warner i Sønstabøvågen fordi han «nest afvigte Nytaars aften paa Mehus skielt ham for adskilligt paa hans ære og meere u-beqvemsord -». Mellom vi ' tna var presten Hans Rafnsberg. Han kunne vitna at han høyrde Karl « - skielte Casper Syndstabøvaagen for en kieltrings unge og Raabte paa sin Knif -». Når presten var på Mehus nyårsaften, so var det fordi han, etter gamal skikk, kom nordetter nyårsaltan og heldt gudsteneste i Gåslandskyrkja, og so overnatta han i Sønstabøvågen og hadde gudsteneste nyårsdag og. Han har då vorte beden til gjestebods på Mehus, og dei har truleg då feira sekelskiftet. Då nokre vitner ikkje møtte, vart saka utsett, men kom ikkje opp att. Truleg vart dei forlikte før nytt ting vart halde. Karl var velstandsmann. Det var skifte etter han og kona i 1709. Dei døydde straks etter einannan. I buet er nemnt 13 rdl. i reide pengar, 7 kyr, 3 kviger, 1 stut, 1 kalv, 1 føl, 3 smaler, 2 laksnøter, 2 sjøbuer, 1 naust, I glasbu «opbiugt paa øde Tofft.» (Dette er eit av dei første husa i bygda som er nemnde som hadde glas.) Netto i buet var 103 rdl. Bruket vart no delt i 2 like bruk, som her vert nemnt bruk A I og A 2."Derimot Idna Bårdsdtr kom fra Vestbøstad på Fitjar. Så skal du ha mer der må du få bygdebok fra Fitjar. Ola Salomonson var hennes tredje mann. Hun var først gift med Gunnar Simonson Meling, så med Jakob E. Levåg fra Fitjar, bp Sjøvold (han kom bort på sjøen) og tredje mann var altså Ola. Fant ikke ut noe mer om Ola. Skal se om jeg finner noe om Anna og Karl. mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Solås

Har søkt litt på 1801 tellingen nå, og finner Judithe Margrethe Tysland som enke med tre barn boende på Musterhavn. Barna er i alderen 17 til 21 år, så jeg antar at barnefaren også var en sønn av henne, men bosatt annet sted ved ft.Hvem hennes mann var vet jeg ikke, men det forteller vel også bygdeboken.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du far til Karl Olson øvra Nese BB I, s.568/569 "7 Ola Matsson, vart brukar etter Pål i 1657. Første kona er ukjend. Born: a. Jens øvra Nese. b. Karl Nordtun. c. Hans øvra Nese. d. Kari, g. Mehus. Andre kona heitte Guri Bårdsdtr. Ola døydde ikr. 1675. Han var 50 år i 1665. I 1657 fostra Ola 4 kyr, I ungnaut. Han hadde nett då teke over bruket og var truleg ikkje komen opp i full fødnad. Etter at Ola døydde, vart garden delt i 2 like bruk mellom dei 2 sønene hans, Jens og Hans."BB I, s.524 Her er foreldra til Anna Christensdtr Øklandsvågen: "120 Christen Nielsen, d. ikr. 1657 var den første ein veit som budde i Øklandsvågen. Kona heitte Karen. Born: a. Ei dotter, g. m. Hans P. Hiskjo. b. Peder Brekke. c. Kristen Hiskjø. d. Bertel, f. ikr. 1651. e. Anna Nordtun. Christen var samstundes brukar på Brekke, truleg fordi handelen kasta so lite av seg at han ikkje kunne leva av den åleine. Då Christen døydde, ser det ut for at Karen gav opp handelen og flytte til Brekke. Christen kom til Øklandsvågen ikring 1646. I 1649 stemnde han Ådne Dyvikjo på Stord, og son hans, « - for et hus som de lofuet at bygge hannem, som han skulde gifue dennem 18 rdl. for. Og det skulde vere for ungefær 3 aar siden, hvilket endnu ikke er etterkommet. » Christen fekk pengane attende, og bygningsmennene fekk bot. Etter kjøpesummen å døma var det eit stort hus han ville byggja. Truleg var det i Oklandsvågen han hadde tenkt å setja det opp."Så står det ikke noe mer om den linjen der heller. Håper at dere finner ut av alt dette. mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir K. Eide

Arne, jeg har leitet etter Jørgen i Bergen, uten resultat.Jeg skulle nok ha nevnt han, men siden jeg ikke fant noen spor etter han, tenkte jeg det fikk vente.Det var litt dumt.Håper du leser dette før du har kastet vekk tid på det.Når det gjelder Knud eller Helene som fadrer på Finnaas, så tenkte jeg det samme som deg,Arne. Men de blir oldeforeldre til Johanne, som ble døpt i 1864.Dermed er det likevel en mulighet for at de kan være i nærheten på den tiden.Det skal jeg sjekke i morgen.Mvh.Geir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant han på Moster-:) BB IV, s. 224/225 "76 Jørgen Rochling Larsson Tysland, Mosterhamn (nr. 10), f. ikr. 1784, kom frå Mosterhamn og bygsla Naustbakken i 1805, og tok til med gjestgiveri. I 1807 sa han opp plasset og selde husa til Peder A. Særvoll, og bygsla b.nr. 3 sin part av plasset i 1811 på 16 år. Han var der til 1815 då han flytte bort. I 1810 bygsla ein Eilert Carlsen, men kan ikkje sjå at han tok over plasset. Ikr. desse tider vart plasset delt soleis at b.nr. I fekk den parten som seinare fekk b.nr. 8 og b.nr. 3 fekk det som seinare vart b.nr. 4. 77 Peder Andersson Særvoll, Os. Ein veit ikkje føde- eller dødsåret hans. G.m. 1. Kari Monsdtr., d. 1840, 61 år gl. Born: a. Brita Marie, f. 1808, g. Totland (nr. 164). b. Ingeborg, f. og d. 1815. c. Marta, f. 1817. d. Ådne, f. 1818, g. Røyksund (nr. 27). 2. Marta Petersdtr., ekkja etter Anders 0. Notland (nr. 60). Barnlause. Døydde på Grønås i 1855. Fattiglem. Peder kjøpte b.nr. 3 sin part i Naustbakken i 1807, men alt i 1809 tok Kjølv Bertelsson parten att på odel, og Peder måtte selja. Peder brukte seinare den andre helvta til 1841 då han sa opp plasset og flytte bort. I 1807 kjøpte han og gjestgivarhusa av Jørgen Tysland for 760 rdl. og dreiv truleg gjestgiveri ei lita tid. Det ser ut som om Peder har vore noko kranglevoren av seg. Ikkje mindre enn 18 saker var han innstemnd for, eller melde sjølv til forlikskommisjonen. Dei fleste var stemning for skuld. I 1810 var det forlikssak mellom han og Adolph Fischer i Bergen. Peder hadde fråskrive seg husa og bruket i Naustbakken, og hadde plikta seg å flytta frå bruket til påske, men Peder vilde berre flytta or husa, bruket ville han ha framleis. Det vart ikkje gjort forlik, og saka gjekk til retten. I 1811 vart han stemnd av grannen, Jørgen Tysland, fordi han hadde «udsagt Trudsler mod ham, og sagt at han vilde gjøre Ilt paa ham, samt at ville prygle det lille barn som Tysland har taget til sig i sit hus», men Peder møtte ikkje. I 1813 vart han stemnd att av Jørgen. No vart han klaga for å ha gjort opp eld tett ved Jørgen sine hus. Dei vart forlikte tilslutt, soleis at Peder vedstod å ha fornerma Jørgen fleire gonger, og betalte han 18 rdl. dansk courant, og flytta båtstøa si frå Tysland sin del av plasset. Likeeins at plasset skulle utskiftast, og dersom nokon av krøtera hans vart bøvande, skulle han straks føra dei vekk. Braut nokon av dei forliket, skulle dei bøta 20 rdl. til dei fattige i Moster sokn. I 1841 vart Peder stemnd av eigaren, Tolleiv Eikeland, fordi Peder hadde sagt frå seg plasset til bate for Mons Ådnesson, men so ville han ikkje vika plasset. Dei vart forlikte, men Peder måtte då gi plasset frå seg og flytta bort." s 215 i samme bok står det at han bygslet Naustbakken i 16 år og bodde der til 1815, da flyttet han bort.BB IV, s. 478 Her er mer om Jørgen og foreldra hans: "9 Lars Larsen Tysland, d. før 1801. G.m. Judith Margarethe Sivertsdtr. Efge, Mosterhamn, vestre (nr. 7), f. 1746. Uvisst kva år ho døydde. Born: a. Anna Dorthea, f. ikr. 1780, g.m. Johan Hedberg, ein sjømann som losjerte hjå Judith i 1801. b. Sivert, f. ikr. 1781, sjømann. c. Jørgen Rochling, f. ikr. 1784, brukar etter faren. Lars budde i Bergen før han kom til Mosterhamn. Han fekk gjestgjevarløyve i 179 7. I 1800 kjøpte Judith plasset og fekk kongeskøyte. Ho selde i 180 1. 10 Jørgen Rochling Larsson Tysland, Mosterhamn, vestre (nr. 9), f. ikr. 1784, kjøpte plasset i 1801. I 1804 kjøpte han plasset Hestavikjo som vart lagd til det han åtte før. Han selde i 1804 og flytte til Naustbakken, Eikeland. Kona er ukjend. I 1802 fostra Jørgen 10 storfe, 3 smaler. Sådde 1 t havre og 1 t poteter. Plasset vart då verdsett ein halv gong til so høgt som grannegardane, og må ha vore eit utifrå godt plass dersom han fødde so mykje som vart oppgjeve i 1802. I 1801 svara han handelsskatt. I 1806 kom Jørgen i klammeri, først med Erdmann i Mosterhamn, og seinare med Johannes nera Grindheim og Peter Totland. Jørgen hadde skjelt Erdmann ut for 4 furustokkar som han med samtykke av kona til Jørgen hadde henta i Naustbakken. Med dei andre var han usamd om 2 tønner sild som dei hadde levert til Jørgen si bu i Håvikvågen, men Jørgen hadde «sarnregning» med Baade det året, så dei sternde han istaden."Her kommer foreldra til Judith Magrethe: BB IV, s. 474 "7 Sivert Pedersson Efge, d. 82 år gl. i 1797. G.m. 1. Anna Dorothea Rochling, ekkja etter Jens Sørensen Heggelund, Røyksund, ytre (nr. 42), d. 70 år gl. i 1775. Born: a. Maria Magdalene, f. 1743, g. Mosterhamn, vestre (nr. 8). b. Judith Margrethe, f. 1746, g. Mosterhamn, vestre (nr. 9). c. Peter, f. 1749. I 1744 måtte Sivert bøta ekteskapsbot med 3 rdl. 2 mrk. 4 skill. I 1778 fekk han eit barn med Marta Holch, dotter til gjestgjevaren i Engesund, og måtte bøta 12 rdl. Han gifte seg oppatt med Ingeborg Marie Rue, men ekteskapet var barnlaust. Sivert var tollvisitør i Mosterhamn. Kona Anna Dorothea hadde kjøpt gjestgiveriet av føremannen i 1741, men fekk berre løyve å selja marketentervarer, eller daglegvarer til arbeidarane ved marmorverket. Løyvet til å handla med bygdefolket var lagd til Spøssøyhamn. I 1744 vart Sivert stemnd av Wallentin Wallentinsen i Spøssøyhamn for ulovleg handel med øl, brennevin og tobakk, men Sivert kontrastemnde Wallentin for å ha handla med marketentervarer. Eit vitne fortalde at utanom arbeidarane hadde ogso bygdefolket kjøpt både øl og brennevin hjå Sivert, og at han og fleire med han hadde vore og drukke hjå Sivert, so mykje at vitnet vart nekta arbeid ved Verket i 2 mnd. Andre vitner kunne fortelja at Sivert kunne ikkje skaffa korkje smør, fisk, mjølk eller brød, og måtte få tilvising til å handla hjal Wallentinsen. I 1743 fekk Sivert bygselsetel på 2 plass i Mosterhamn. I 1771 fekk han tingsvitne på at han hadde rydja plassa frå nytt av, og meinte han skulle ha rydningsretten. Tingålmugen svara ja til dette. I 1774 søkte Sivert og versonen, Ole Bårdsen Erland, om løyve til å driva gjestgiveri i Mosterhamn. Det vart då sagt at det ville verta til fortrengsel for gjestgiveriet i Spøssøyno, og at det låg for nær kyrkja. Sivert var ofte i pengevanskar og vart stemnd for skuld fleire gonger. I 1789 vart husa i vestre Mosterhamn verdsette til 320 rdl."BB IV, s. 583: ("40 Jens Torsson Spissøyhamn (nr. 3), f. ikr. 1685, d. før 1734. G.m. Judith Margrete Rochling. Born: a. Anne Marie. b. Tor, f. 1726. Levde i 1745.)42 Jens Sørensson Røyksund, ytre (nr. 3), f. før 1734. G.m. Anna Dorthea Rochling, Born: a. Otto Ludvig. b. Christianne. c. Cathrine Heggelund, f. 1731, g. Teigland (nr. 48). Anna g. oppatt med Sivert P. Effge, Mosterhamn, vestre (nr. 7). I 1741 kjøpte ho nokre hus i Mosterhamn av Jacob Johannesen." I morgen er det atter en dag...Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Solås

Geir, det var at de ikke var nevnt som faddere ved Utilias dåp jeg mente kunne være et tegn på at de var bosatt langt fra Bergen.Sitter og kikker på denne 1801-tellingen fra Mosterhavn. Ser at der losjerer en Johan Hedberg der. Nok en Heiberg? Men denne karen er sjømann, så navnet kan vel være rett skrevet.Kjellaug skriver at denne Jørgen Tysland er nevnt som Naustbakken, eller fra Naustbakken. Er det et sted i Finnås eller omegn?Nei, nå er klokken så mye at det er på tide å tenke på å finne køyen. Snakkes i morgen.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Solås

Beklager Kjellaug - satt og studerte på folketellinger og andre papirer her, med skriveblokken på skjermen, så jeg så ikke før nå at du hadde funnet ut av Jørgen også.Ha en god natt, begge to.Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.