Gå til innhold
Arkivverket

[#7261] Erik Henrikson - Skatval (Nedre Stjørdal) i Nord-T


Gjest Sissel Endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Endresen

Min ane heter Erik Henrikson F. 1776 og døde 1814, han var gift med Anne Olsdtr. (har ikke fødselsdata på henne. De hadde barna: Henrik Skatvalsaunet, Ole Eriksen Rykke f. 01.01.1805, d. 15.12.1885 (i Skatval), begravet 22.12.1885, Jon Nordtrøa f. 1812 og Per Fløtrø f. 1814. I kirkebøkene fra Nedre-Stjørdal på den tiden står det veldig utydelig. Men jeg skulle gjerne hatt hjelp til å finne ut hvor dette ekteparet kom ifra - var de født i Stjørdals området? Jeg håper noen greier å hjelpe meg med denne nøtten. Ellers vil jeg ønske alle en RIKTIG GOD JUL OG GODT NYTTÅR!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Fostad

Hei Sissel! Finner ingen Erik Henriks. på FT Stjørdal 1801, men en Erich Henningsen, 22 år og dragon, er tjenestefolk på Auran på Skatval, og det er også Anne Olsdatter, 22 år. Du har sikkert funnet det samme, men dette behøver jo ikke være dine tipp'er. Har du funnet noe i kirkeboka om giftemålet deres?Ellers finner jeg at (de mulige sønnene) Ole Eriksen, f 1806, og Peder Eriksen, f 1813, begge er husmenn på Røkkesgjerdet ved FT 1865, gifte med barn. Røkke var stor gård på Stjørdal. Disse kan være dine.Gledelig jul! Hilsen Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Endresen

Tusen takk skal du ha!!!!!. Jeg skal få sett mer på dette sporet. Jeg har ikke funnet ut når de giftet seg, da kirkebøkene fra Nedre Stjørdal rundt 1800-tallet er skrevet utrolig dårlig, men hvis noen hadde greid å lese i dem for meg har jeg blitt mer en kjempeglad.Gledelig jul og Godt Nyttår!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.