Gå til innhold
Arkivverket

[#7263] Husmand Carl Olaus Kristiansen

Gjest Inger-Lise Haga Aastad
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Haga Aastad

Min mors farfars morfar (puh, tunga rett i munnen) altså min tipptippoldefar (tror jeg) kom fra Bærum og het Carl Olaus Kristiansen. Han var gift med Kaisa Eriksdatter og fikk datteren Berthe Kathrine 25 november 1855 i Vestre Aker. Det har så langt ikke lykkes meg å finne Carl Olaus' foreldre. Jeg har ikke kjennskap til hvor i Bærum han kom fra. Kan noen hjelpe?Benytter anledningen til å ønske dere alle en god jul.I-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Inger-Lise! God jul til deg og! Det ble ikke født noen "%arl O" i Asker (som Bærum tilhørte før) i 1818-1820 i flg. RHD. Du la kanskje og merke til (i FT 1865) at Carl Olaus og Kaisa fikk en sønn i Aker i 1865`? Jeg tror du finner denne sønnen Julius Wilhelm Karlsen f. 1865 som skomakermester i Sannergata i 1900. Men det var jo ikke det du spurte etter.. Kanskje en titt på fadderne til barna, evt giftermålet vil gi noen gode ideer? (Så og at Kaisas mor Kaisa Eriksdatter bodde sammen med familien) hmm...vent litt.... Her er giftermålet: KAJSA ERIKSDR Sex: F Marriage(s): Spouse: CARL OLAUS CHRISTIANSEN Marriage: 29 Jun 1855 Gamle Aker Menighet, Oslo, Akershus, NorwayI flg. familysearc.org så ble datteren Berthe Katrine døpt 26. desember 1855 i Gamle Aker Kirke. Har du vært i kirkebøkene og sett? Laila (solbrent).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.