Gå til innhold
Arkivverket

[#7268] Ingebrigt Eriksen i Oppdal

Gjest Kirsten Holterud
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsten Holterud

En av mine forfedre,Ingebrigt Eriksen Amundsdalen,fikk et uekte barn med Marithe Eriksdatter Gorsæt i 1805. I juni 1810 giftet de seg og fikk i oktober samme år sønnen Erik, og ved begge de to siste kirkelige handlinger er Amundsdalen oppgitt som gårdsnavn. Senere har de flyttet til Gorsetvold.En av døtrene, Rannei Ingebretsdatter Tørlend,giftet seg i 1839 med Ole Andersen Bråtvik på Tingvold. Det er dette faktum som får meg til å tro at den Ingebrigt Eriksen som i følge Hyllbakkk kjøpte Tørlend i 1835 (og solgte den med stort tap fire år senere)er "min " Ingebrigt. Ved folketellingen i 1801 kan han ikke knyttes til Amundsdalen, og hvor det ble av ham og Marit etter 1839, har jeg ikke kunnet finne ut av. Jeg håper at noen kan gi meg et spor.Mvh og ønske om fortsatt god jul til alle, Kisten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

HeiHar du prøvd om det finnes noen skifter etter dem eller noen av barna eller foreldre/søsken ? Skiftene har hjulpet meg mange ganger, men det er ikke alltid man finner noen.Lykke til.Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.