Gå til innhold
Arkivverket

[#7271] Joh. F. Nyborg & Anne K Sørensdtr Wose, 1770-80-t


Gjest Magne Godberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Godberg

Hei, er det noen som vet noe om Johann Friderich Nyborgs og Anne Kirstine Sørensdatter Woses forfedre og/eller barn?Nyborg var fra Danmark og var mest sannsynlig sønn av Simon Nyborg. Han (J.F.Nyborg) var født i København i 1741-42.Wose vet jeg ikke noe mer om. Kan det være et slektsnavn, eller er det et gårdsnavn? Videre trenger hun ikke være norsk.Jeg vet ikke når de giftet seg, men jeg vet om tre barn, Friderica Lovisa f. 1779, Anne Sophie f. 1776 og Friderich Christian f. 1775.De bodde i Kristiansand, mens Friderica Lovisa giftet seg 1795 m. Fredrik Møller i Arendal.Kan noen hjelpe?Mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

På Familysearch.com finner jeg Johan Fredrich Nyeborg døpt 10 Feb 1742 i Holmens Sogn, København med foreldrene Simon Nyeborg og Maren Christophersdtr. Johan hadde søsknene Anne Sophia døpt 07 Jul 1728 (gift med Hans Mossin 10 Sep 1749, Køben), Karen døpt 19 Aug 1732, Maria døpt 15 Aug 1737, Anne Elisabeth døpt 7 Sep 1739 (gift med Gabriel Valentin Ratge 11 Jun 1755, Køben), Dorthe døpt 25 Oct 1740, Michel døpt 9 Nov 1743, Clare døpt 23 Apr 1745, Friderica Lovisa døpt 15 Jun 1747, alle i Holmens sogn. Sikkert flere også, det er jo noen lange mellomrom her!Maren Christophersdtr. og Simon Nyborig giftet seg 3 Apr 1726 i Trinitatis, København.Et hint kan være at en Johan Christophersen Nyeborg døpte datteren Maren i Holmen i 1734. Kanskje Simon også var en Christopherssøn?----------Friderich Christian født 24 Feb 1775, døpt 28 Feb 1775 i Kristiansand. Anne Sophie født 18 Oct 1776, døpt 24 Oct 1776.Friderike Lovise Nyborg giftet seg med Friderik Møller i Arendal 22 Des 1795 (men det visste du jo!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Godberg

Hei, Heidi!Takk for hjelp og interesse. Jeg har også funnet disse barna. Den fremste utfordringen er nok å finne Johan Friderich og Anne Kirstine gift.Er det noen som vet noe om dette? (Det står om Nyborg i disse to verkene som dreier seg om underoffiserer i Norge. Jeg har ikke den informasjonen her nå. Kanskje noen kan se i disse bøkene for oss? Der står det nemlig hvor han tjenestegjorde. Det kan kaste lys over hvor de ble gift.) Vi får smøre oss med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.