Gå til innhold
Arkivverket

[#7272] Gården Kvilvang på Tolga


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Jeg prøver å hjelpe mannen til en tremenning av meg borte i Minnesota.Hans bestemor kom fra gården Kvilvang. Inger Beate Iversdatter Kvilvang bor hjemme på gården i 1865. Hun reiste fra Trondheim til Dalton i Minnesota sammen med sin søster Barbro 1.5.1889. Turen var forhåndsbetalt , så det var sikkert familie som allerede hadde bosatt seg der borte.Kjenner noen til om det bor familie igjen på den gården, eller om gården fortsatt er i drift?Familien planlegger en Norge tur - muligens i 2003.Takknemlig for hjelp.mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

I "Norske gardsbruk" for Hedmark finner jeg Kvilvangen søndre og nordre som ett bruk ca. 1978. Gården ligger da i Os kommune (Os ble skilt ut fra Tolga som eget prestegjeld i 1982). Hvis du sender meg e-postadressen din, skal du få navn på daværende bruker m/fam. Du finner meg på rubje2@online.no.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Takk skal du ha Rune.Jeg har vært innom web siden til Os kommune og der har de akkurat jommet ut med ett par bind av bygdebøker.Jeg har sendt en mail til dem, da de muligens kan sjekke ut om den aktuelle familien fortsatt har familie i området.ellers er min mail adresse: tormod.thoresen@nett-tjenester.nomvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.