Gå til innhold
Arkivverket

[#7288] Sigvard Johannes Larsen

Gjest Bjørn S. Horn
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn S. Horn

Min morfar, Leif Konrad Larsen f. 29.09.1908, døpt i Sandviken kirke i Bergen. Bror Sigfred Larsen. Foreldre: Kristoffa Magdalena Olavsdatter Gaupholm f. 1878 i Samnanger og Sigvard Johannes Larsen. Jeg har i lengre tid prøvd å finne ut hvor Sigvard kommer fra. Det sies at han kom nordfra, men hvor? Mine oldeforeldre var ikke gift. Jeg har undersøkt med bidragsfogden uten resultat. Hvordan skal jeg komme videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Bare et råtips:Sigvar Johan, født og døpt på fødselsstiftelsen, f. 15.7.1883 døpt 23.7., sønn av ungkar og stuart Johannes Steen Osberg og Severine Andrea Larsen. Sandviken sokn. Han kan jo ha brukt morens etternavn, siden han var uekte...Du finner en Severene Larsen i 1900-tellingen, f. 1881 i Haugesund. I samme telling finner du en Johannes Osberg fra Ørsta, det er jo nordover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg har funne ein annan kandidat. I 1900 er der ein Sigvard Larsen, f. i Årstad 1882, eldste son i familien til Jakob Larsen Minde i Bergen. Problemet er at eg ikkje finn han døypt, korkje i Årstad, Bergen eller Laksevåg. Men eg meiner å ha vore borti den slekta før - og ut frå det eg veit, kan han ha vore FØDD i Årstad, men døypt anten i Meland eller Fana. Dei har eg ikkje tilgang til her og no. Det eg ville sjekket, var om han var døypt meir enn Sigvard (altså, kan hende, Sigvard Johannes). Eg vil òg tru at kyrkjeboka for Sandviken kan gje fleire opplysningar enn det som til no er kome fram her. Men heller ikkje den har en tilgang til her og no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn  S. Horn

Flott, at dere kommer med kreative innspill. Jeg har vært på Riksarkivet i Bergen. Der fikk jeg god hjelp, men det var ikke mulig å finne Sigvard J Larsen, født i Bergen eller Årstad. Jeg har funnet en med dette navnet, født i Løddingen, under døpte i Måselv. Men jeg har ikke funnet ut hvordan jeg kan får bekreftet at dette er rett person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn S. Horn

Jeg har fått god hjelp på Statsarkivet. Sigvald J Larsen (sjømann) er mest sannsynlig født i Tromsø i 1881. Er det noen som vet mer om han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.