Gå til innhold
Arkivverket

[#7289] Søker hjelp til og finne Kristoffer Nilsen,Tidlige


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei er det noen som kan hjelpe meg med og nøste litt om denne karen.Kristoffer er født i 1816 i Skedsmo,gift med Maren Sørensd.født 1810 også i Skedsmo.De har 3 barn: Karen Sophie Elen Marie og Ludvig.Jeg tror han hadde gården Nordli til 1880 da den ble kjøpt opp av en Henrik Bergersen.Håper noen kan hjelpe meg litt mere opplysninger om denne familien. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei.Jeg har litt info om deres eldste datter Karen.Hun får en uekte sønn "Johan Andreasen" født 1870,faren skal være Andreas Hansen Ellingsrud.Har ikke klart og finne ut mer om han.Johan er min tipp oldefar.Karen Sophie gifter seg i 1876 med Thorvald Kristiansen Nyland og i år 1900 bor de med en datter på gården Nyland som skal ligge på samme sted som Nordli.Johan gifter seg med Kaja Jørgensdatter og får 5 barn,der stopper mine spor på den siden av slekten Nordli. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vera Ilseng

Vet ikke noe direkte, men hvis det kan være til hjelp: Husk at Lørenskog tidligere var en del av Skedsmo, og navnene Ellingsrud og Norli hører hjemme i det som idag er Lørenskog. Mvh. Vera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Sjekket i Skedsmo kirkebok og fant en Christopher f. 22/1 1816. Foreldre mor Dorthe Jacobsdt. Ryen eie og utlagt til barnefar Nils Christophersen Bra...aas (?Braanaas)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Tusen takk Berit,dette stemmer sikkert.Jeg er sikker på at dette dreier seg om Skedsmo kommune. Nordli og Nyland lå som sagt under Stalsberg og dette lå Skedsmo,men takk Vera for påminnelsen. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei jeg har faktisk problemer med og finne de to i tellingen for 1801, er det noen som kan hjelpe ??.Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vera Ilseng

Skedsmo 1801: Det finnes to Dorthe: 13 år på Riis, og 2 år på Hougen Søndre, Lørenskoven sokn.Også to Niels: 8 år på Schrimstad, og 3 år på Waaler, Lørenskovens sokn.Det er jo ikke nødvendigvis noen av disse som er Kristoffer Nilelsens foreldre. Mvh. Vera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei er det noen som kan hjelpe meg og finne foreldrene til Maren Sørensd. født i 1810 i Skedsmo. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Mikalsen

Hei! Stalsberg var to store gammle gårder på Strømmen, Stalsberg Nordre gnr.77 bnr.1 og Stalsberg Søndre gnr.77 bnr.2 I dag ligger Stalsberg ungd.skole i dette området, og på Søndre Stalsberg, eller Laake gården, er det i dag eldrebolig.Slangeblokkene ligger også i dette området. Mulig at den nye delen av kirkegården også var fra Stalsberg. Det går sikkert ann å låne bygdebøkene fra Skedsmo, nede på Nordtvet bibliotek. Hilsen Lisbeth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Ja hei Lisbeth det ser ut som jeg er nødt til og gjøre det.Vet du eller noen andre hva forfatteren eller tittelen på boka er og evt.hvilke bind det står om Nordli,Stalsberg. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Mikalsen

Hei Jeg har tre bøker, de heter SKEDSMO BYGDENS HISTORIE, ved Halvor Haavelmo, utgitt av Skedsmo herredstyre ved en komite, Nationaltrykkeriet, Oslo 1950-1952. Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Mikalsen

Hei igjen!!! Jeg var litt for rask til å legge innlegget på plass, men i bind 3 på side 918 finner du en del om Stalsberg. I bind 2 side 653 finner du noe om plassen Nordli, på side 654 er det også et bilde av Nordli. Og i bind 2 side 966 finner du noe om Nordli på Strømmen, der er muligens din fam. Jeg har bare lest fort over, men det ser ut til å være to plasser som heter Nordli. Hilsen Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Bjørn! Det står ikke mer enn det du vet fra folket. 1865 i boka Skedsmo - bygdens historie bind 3. Dersom du vil ha kopi av det som står, send meg en mail på Lnormann@c2i.net Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Ja Laila det var strålende.Men som jeg skrev til deg ble jeg ikke klok på hvem som var foreldrene til min Nils Christophersen.Så hvis det er noen som har forslag så er jeg takknemlig for det. Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.