Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#7295] Torer Jonsen, født ca 1747 ikke i Enebakk, men hvo

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Torer Jonsen var bruker på Ungersnes i Enebakk da han giftet seg i 1775 med Berte Olsdatter, (datter av Ola Paulsen og Anne Knudsdatter, husmannsfolk på Råkan under Vik). Senere ble han husmann på Møllerstuen under Vestby. De fikk barna: Anne f 1776, Jon f 1779, Gunhild f 1782, Jørgen f 1786, Ragnhild f 1790, Ola f 1799 og Johanne f 1800.Torer er ikke født eller konfirmert i Enebakk. Han er sannsynligvis fra en av nabobygdene. Er det noen som kan hjelpe meg å finne ham?

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Familysearch har en Thorer Johnsen f. 10.10.1746 i Rakkestad, foreldre står ikke. Det er også en født i Råde samme år, men her står faren som Johannes Olsen og mor som Karie Arntzdtr., og det stemmer vel ikke...

Gjest Kari Thingvold

Takk igjen. Ved å søke slik du sa, dukket de opp. Jeg har søkt på ft 1801 og det er bare en Thorer Jonsen som er på den alderen i Norge. Derfor er han i Rakkestad ganske interessant. Jeg fant en Torer Jonsen i Enebakk tidligere, født i 1738, men han døde 2 år gammel. Faren het Jon Jacobsen. Han ble enkemann like etter og giftet seg om igjen. Så forsvinner sporene etter ham i Enebakk. Gården han bodde på het Glende. I Rakkestad heter faren Jon Johnsen Glende.Vet noen om det finnes bygdebok for Rakkestad?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.