Gå til innhold
Arkivverket

[#7295] Torer Jonsen, født ca 1747 ikke i Enebakk, men hvo


Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Torer Jonsen var bruker på Ungersnes i Enebakk da han giftet seg i 1775 med Berte Olsdatter, (datter av Ola Paulsen og Anne Knudsdatter, husmannsfolk på Råkan under Vik). Senere ble han husmann på Møllerstuen under Vestby. De fikk barna: Anne f 1776, Jon f 1779, Gunhild f 1782, Jørgen f 1786, Ragnhild f 1790, Ola f 1799 og Johanne f 1800.Torer er ikke født eller konfirmert i Enebakk. Han er sannsynligvis fra en av nabobygdene. Er det noen som kan hjelpe meg å finne ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Familysearch har en Thorer Johnsen f. 10.10.1746 i Rakkestad, foreldre står ikke. Det er også en født i Råde samme år, men her står faren som Johannes Olsen og mor som Karie Arntzdtr., og det stemmer vel ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Tusen takk, Heidi. Faren kan godt hete Johannes. Jeg har søkt flere ganger, oså nå etter at jeg leste ditt svar, men får ikke opp disse to. Jeg søkte på All Resources. Hva gjorde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk igjen. Ved å søke slik du sa, dukket de opp. Jeg har søkt på ft 1801 og det er bare en Thorer Jonsen som er på den alderen i Norge. Derfor er han i Rakkestad ganske interessant. Jeg fant en Torer Jonsen i Enebakk tidligere, født i 1738, men han døde 2 år gammel. Faren het Jon Jacobsen. Han ble enkemann like etter og giftet seg om igjen. Så forsvinner sporene etter ham i Enebakk. Gården han bodde på het Glende. I Rakkestad heter faren Jon Johnsen Glende.Vet noen om det finnes bygdebok for Rakkestad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.