Gå til innhold
Arkivverket

[#7301] Maren Ingemundsdatter f. 22.12. 1826, Trøgstad

Gjest Inger Tysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Tysland

I kirkeboka for fødte/døpte -klokkerboka for samme år, -vielse for foreldrene i 1816, har Marens far tre forskjellige etternavn.Ingen "Ingemund" med noen av disse etternavnene finnes i folketellinga for 1801 (I følge vielse skal Ingemund være født i 1791).Kan noen hjelpe meg med Ingemunds etternavn, og også gjerne navn på hans foreldre.MVH Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Nystrøm

Hei Inger, Du har sikkert utelukket Ingemun Envolsen allerede. Han var 9 år ved FT1801, og var sønn av Envol Andersen og Mari Persdatter. De bodde på Udvejen, Østre. Har du de tre etternavnene og eventuelt gårdsnavnet? Hilsen Odd Nystrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Hei Odd, Jeg har kikket på Envoldsen også, men får det ikke til å stemme.To navn begynner med en tydelig I, Ingdolfsen og Ingebrektsen. Det neste er Amunsen.I følge kirkebøkene bodde Ingemund på Morstad gård Han giftet seg med Maria Olsdatter fra Maastad gård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Familysearch har dette: Maren Ingemundsen døpt 26.12.1826 i Trøgstad. Foreldre Ingemund INGEVOLDSEN og Maria Olsdtr.De har også barna: Kari d. 21.6.1817, Andreas d. 12.7.1818, Petter d. 16.9.1821, Marte d. 8.8.1824, Johan d. 2.10.1825, Maren, Inger d. 25.7.1830 og Andreas d. 11.5.1834.Eneste forskjeller i innføringene er Maria/Marie og Ingevoldsen/Ingvoldsen.Den eneste jeg finner med liknende navn på Familysearch er Ingemund ENVOLDSEN døpt 27.12.1789 med foreldrene Envold Andersen og Mari Persdtr. Han har broren Petter døpt 13.3.1793 og søsteren Marthe døpt 18.1.1795.Din Ingemund bruker jo både Petter og Marte på sine barn, det kan jo være et hint...Min gjetning er at Enevold/Engevold/Ingvold/Ingevold (senere Enevald og Ingvald) har røtter i ett og samme navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Det kan nok stemme dette ja. Marens søsken er de samme jeg fikk fra familie. Hadde hengt meg opp på at Ingemund var født på Morstad gård.Det er fort gjort å henge seg fast. Takk for hjelpen. MVH Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.