Gå til innhold
Arkivverket

[#7312] Fredrik Larsson född 1841-04-21 i Indre Heröy?


Gjest Olle Elm
 Del

Recommended Posts

Johanna Sofia Fredriksdotter sägs vara dotter till Fredrik Larsson född 1841-04-21 i Indre Heröy? och hans hustru Sofia Albertina Andersson född 1843 i Rätan (?). Är det möjligt att finna fler uppgifter om dessa? (Johanna Sofia Fredriksdotter gifte sig senare med en medlem av resandefolket.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olle Elm

Vis ytterligare sökning på nätet fann jag:Grenser for sokn, prestegjeld, skipreider og kommuner; no og tidlegare.Søre Sunnmøre er i dag kommunene Vanylven, Sande, Herøy, Ulstein, Hareid, Volda og Ørsta.Herøy prestegjeld/kommune er Herøy sokn (med Herøy kyrkje ved Fosnavåg) og Indre Herøy kapellsokn (kapell i Stokksund) og Leikanger sokn.Kan detta underlätta sökningen? Är det rätt Indre Herøy eller finns det fler? Mvh, Olle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Dahlstrøm

Hei, og et godt nytt år fra en i Indre Herøy på Sunnmøre. Svaret om hvem denne Fredrik Larsson er må finnest i kirkeboken for Rovde, (som jeg ikke har). Hvor en liten del av Indre Herøy tilhørte, det som i dag er Leikanger sogn. For jeg finner han ikke i kirkeboken for Herøy hovedsogn. Og heller ikke i bygdebøkene for Herøy blir han nevnt. Og for sikkerhet skyld, sjekket jeg opp om der var noen Fredriker født i Herøy på Helgeland, Nordland i den aktuelle tiden. Resultatet var negativt.Mvh Kurt Dahlstrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.