Gå til innhold
Arkivverket

[#7318] Peder Andersen, Mørkve, Voss og Inga Nielsdtr. Ber

Gjest Sylvi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sylvi Hagen

Er det noen som kan bekrefte at jeg er på riktig spor ?Flyttet Peder Andersen Mørkve, Voss og Inga Nielsdtr. til Ø. Dahle i Meland ?Er det noen som evt. har opplysninger om aner til Peder og Inga ?Det jeg har funnet (om det er riktig):Peder Anderseng. I m. Sigrie Larsdtr.g. II 01.04.1777 m. Inga Nielsdtr. Berje, Voss (kongebrev), sønn Ole Pedersen fra Øvre Dahle f. 1777 g. m. enke Ingebor Olsdtr. 02.06.1800.Takknemlig for svar før jeg følger sporet videre.mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe Wågenes

Det beste du kan gjøre er å finne foreldrene til Peder og Inga og håpe at det er skifte etter dem som kan bekrefte at de bor i Meland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Takk til deg for tipset. Du vet, vi venter på at bygdeboken for Meland skal bli ferdig. Jeg har tenkt å låne boken fra Voss, men håper at andre i mellomtiden kjenner til/kan slå opp for meg vedr. Peder og Inga. (Sønnen, Ole, var farfar til min manns oldemor) mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hei til alle hjelpere. Jeg fant svaret i bygdebok for Voss - Mørkve, som jeg har lånt i dag. Per (Peder) og Inga flyttet i 1783 til Øvre Dale i Meland. Jeg fant samtidig tilleggsopplysninger om barn og foreldre. mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...
Gjest Torleif Odland

Dette er et gammelt tema, muligt du har fått svar i dag. Men jeg sitter med mange godbiter fra denne slekten, om det skulle være av interesse.Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.