Gå til innhold
Arkivverket

[#7329] Mons og Barbru på Heggebø i Haus før 1801

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Kjenner noen til om disse fikk en datter rundt 1782 som fikk navnet Ingeborg?Paret het Barbru Bastesdtr. og Mons Magnesen. De hadde flere barn, bl.a. Mons, Baste og Guri, sistnevnte er tjenestejente på Heggebø i 1801, uten spor av foreldrene. Broren Mons blir født i Kupo i 1772.Alt jeg vet om min Ingeborg, er at foreldrene het nettopp Mons og Barbro, og at Ingeborg holdt til på Milde i Fana da hun giftet seg med Abraham Abrahamsen Hjellestad i 1805.Jeg ser at det er flere par med navnet Mons og Barbro i Haus, men kirkebøkene jeg har sett "stoppet" i 1781... Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Gatland

Fra Ættebok for Haus Gjerstad sogn ser jeg at fam.Mons og Barbru flyttet til Bergen i 1780 åra. Man var gift 5 ganger og og avlet 17 barn,16 på Kaupo. Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Bergen KAN jo være Fana, kanskje han jobbet for/leide hos byfolk på "lystgarden" Milde? Jeg har forøvrig ikke funnet Ingeborg f. i Bergen, heller. Hun står ikke i bygdeboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Gatland

Ingeborg står ikke oppført i Bygdeboka. Men det var ikke Mons Magnesen f.1702-1776 hun flyttet til Bergen med,død 1776. Hun giftet seg igjen 1776 med Mons Johs.son Vaksdal f.1755.Barn:Johannes f.1777-1778 Johannes f.1778 Baste f.1781 Gudrid f.1781 disse barna var med til Bergen. Johannes står oppført bosatt på Vaksdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.