Gå til innhold
Arkivverket

[#7332] Familien Jørgensen/Thon fra Borre/Horten/Kristiani

Gjest Rune Hårstadsveen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Hårstadsveen

Otilie Marie Jørgensen skulle iflg. opplysninger fra folketellinga i 1900 være født i Horten 1858. I 1865 er hun bosatt på Grønland i Christiania med foreldrene Hans Jørgensen og Ellen Marie. Problemet er at jeg ikke finner Otilie Maries dåp i Horten...Jeg har derimot funnet farsslekta. Hans Jørgensen var født 13. mai 1824 på garden Thon/Toen i Borre i Vestfold. Mora er værre. Iflg. 1865-folketellinga skulle hun være født ca. 1835 i Drammen. Er det i Drammen Hans og Ellen Marie er gift?Jeg er som vanlig takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Rune Hårstadsveen

Etterhvert som nye opplysninger dukker opp, titter også nye spørsmål fram. På familysearch.org (som jeg vet en skal være litt forsiktig med), har jeg funnet Hans og Ellen Marie Jørgensens giftermål - på Strømsø! 4.11.1857 ble Hans Jørgensen og Ellen Marie Knudsen (Knudsdatter?) viet.Om Othilie Marie ble født der vet jeg ennå ikke, men sannsynligheten øker kanskje?Ønsker fortsatt opplysninger om Ellen Maries bakgrunn, men jeg tror jeg lager et nytt innlegg på den, med en 'riktigere' tittel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.