Gå til innhold
Arkivverket

[#7333] Familien Dessen

Gjest Rune Hårstadsveen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Hårstadsveen

Mads Møller Dessen var kvartermester da han i 1809 døpte sønnen Marcus Giø Rosenkrans i Rødenes i Østfold. Året før, den 7. juni, hadde han giftet seg med Nicoline Maria Smith, enke etter sogneprest i Rødenes Ludvig Carl Nielsen.I 1801-folketellinga finner jeg Nicoline Maria bosatt i Rødenes prestegard, og hun er da 25 år gammel og har tre barn. De to yngste er døpt i Rødenes, men det eldste, Sophia Amalia (5 år), finner jeg ikke der. Vet noen hvor Nicoline Maria var fra, og noe om hennes forfedre?I 1801-folketellinga finner jeg også en Mads Dessen 19 år og ugift som "kontorfolk" på Søndre Rakkestad i Høland i Akershus. Jeg antar at dette er "min" Mads. Er han i tilfelle sønn av konstituert sorenskriver i Borre Morten Dessen og Aleth Plathe? Har noen mer opplysninger om familien Dessen?På forhånd hjertelig takk for alle opplysninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.