Gå til innhold
Arkivverket

[#7334] Thomas Peter Randulf

Gjest Tove Tjøstheim Eek
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg søker etter opphavet til denne Thomas Peter Randulf , han er oppgitt å være født i København ca 1799 , han dør 1868 i Stavanger.Han var da handelsmann.Hvor kan jeg finne mer utom bakgrunnen hans? Takknemlig for tips .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Mulig dette er et blindspor, men i Ringebu i Gudbrandsdalen er det ei Randulf-slekt på 1700-tallet (etterkommere etter en skriver) der Thomas-navnet forekommer. Slekta er forøvrig knyttet til garden Nordrum i Ringebu. Jeg mener å ha sett en artikkel om denne slekta (sannsynligvis i Gudbrand - tidsskrift for Gudbrandsdal slektshistorielag), men kunne ikke finne igjen denne i farten nå...M.v.h. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Flor

Peter Nicolai Randulf (1766 - 1817), tollinspektør i Stavanger, senere kystverndivisnonssjef og fyrinspektør Bergen, og til sist overkrigskommisær, gift med Christophora Lucie Hammer (1771 - 1838), fikk en sønn i 1800 (iflg Hornemans stamtavler) i København, med navnet Thomas Petter Randulf. TPR ble gift i 1827 med Birgitte Grim Gjerde og i 1836 med Else Iansen. mvh BF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Takk skal du ha , det er nok disse foreldrene jeg er på jakt etter.Hvor vil jeg finne Hornemans stamtavler?, er disse utgitt ? Hilsen Tove .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Erik Sanne

I følge Morten Hansen's Norske Slektsbøker, finnes en bok/hefte på 23 sider trykt som manuskript i Trondhjem 1908 og med tittel "Stamtavle over slægten Horneman". Forfatter er Christian Horneman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Flor

Du vil nok ikke finne Randulf under slekten Horneman. Hornemans stamtavler er en enorm samling slekter (mest midt-trønderske, men med aner fra bl.a. Danmark, Tyskland, Slesvig, Holstein, og for det meste knyttet opp mot Angell- slekten) som finnes på Statsarkivet i Trondheim. Et utdrag av disse har jeg tidligere funnet på Internett, men kan ikke i farten huske hvor. mvh Bjørn F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Bjørn Flor

Christophora Lucie, gift med Peter Nicolai Randulf, bar navnet Hammond (IKKE Hammer, som det ved en misforståelse ble skrevet 7.1.) Så etterkommerne faller da inn i den kjente legatslekten Hammond-Angell fra Trondheim mvh BF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.