Gå til innhold
Arkivverket

[#7341] Min bestefar PEDER JENSEN KVÆRUM (KVARUM) 5

Gjest Rigmor Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila N. Christiansen

Nå har jeg gått gjennom Camas, Sanders Co, og han var ikke der i 1920- Puh!!! så var det de langt over 200 sidene fra Kalispell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Han var heller ikke i St. Joe, Benewah Co, Idaho i 1920. (St. Joe var lettere og lese, og bare 19 sider, måtte hvile litt :o) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Iversen

Hei igjen.Jeg har hatt Virus på dataen min og har derfor ikke fått utrettet noe som helst, men nå fungerer det heldigvis igjen.Jeg ble ihvertfall ferdig med bunken av brev/dokumenter, som jeg fikk tilsendt fra Amerika den siste gangen.Jeg har jo også en del dokumenter fra den første forsendelsen jeg fikk, men dette er mest fra perioden 1903- 1907. Vet ikke om det kan ha noen interresse? (Gi i såfall beskjed.)Foreløpig ser det visst ikke ut som om jeg skal komme noe videre når det gjelder min bestefar. Jeg skal forsøke å lage en liten oppsummering senere. Skulle det være noen som skulle få et "lys-glimt"/idè, så vær så snill å gi meg en tilbakemelding. Det var vel mest denne siste bunken jeg hadde håpet på skulle bringe meg nærmere.Du fant vel ikke navnet hans i 1920 censusen som du lette på du heller Laila, ellers hadde du vel skrevet det.Vel,vel. Tusen hjertelig takk til dere alle for hjelp og bidrag i min leting.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N. B. Macdonald

Går det då ikkje an å få vite KVEN som overtok farmen til Peder, og NÅR og på KVA for måte? Det hadde vel vore av interesse å få vite kor lenge han budde der.Lykke til!Nina Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Er fremdeles ikke helt igjennom. Men, jeg lurer nå på om kanskje farmen hans ikke lå i selve Kalispell. Section 34, Township 22N., Range 23W.,Montana Meridian Hvilket "township" var virkelig 22N?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Iversen

Hei igjen.Ja, Nina Beth du ga meg et hint der. Jeg kan jo skrive til e-posten til 2 av disse som jeg har mast så veldig på for å få de siste papirene og spørre!! Det er jo kontortid der nå og kanskje de kan svare meg? Om ikke annet så kan de kanskje hjelpe meg med riktig navn/adresse/sted hvor jeg kan henvende meg!!!Er det noen som eventuellt kan hjelpe meg å sette opp/skrive en slik henvendelse slik at det blir forstått???Laila! Du er og blir super, men det vet du jo fra før av..... Får virkelig håpe at han dukker opp. Det virker på meg som at det meste har skjedd rundt Kalispell et sted, men hvem vet.Håpefull hilsen og *smil* fra Rigmor som fortsatt har troen på å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.