Gå til innhold
Arkivverket

[#7359] Berts prestegjeld ?

Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Hunskaar

Det hadde hjulpet om du hadde skrevet hvor du fant dette, men det kan jo være en skrivefeil for 'Berg'. Dette finnes sikkert mange steder; f.eks. Berg i Brunlanes utenfor Larvik (riktignok et sogn og ikke et prestegjeld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Ved søk i FT 1865 Marthe Barnholdt står det som fødested Berts prgj . Hun befinner seg i Kristiania , så hvor hun er født ??Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Barnholdt er jo ikke så vanlig navn, og det kan derfor være verdt å merke seg at det bodde en matros Christian Barnholdt i Berg prestegjeld i Østfold (Smaalenene) i 1801. Kanskje er det også av interesse at han hadde en sønn som het Fredrik (f.ca.1793). Martes eldste(?) datter het nemlig Fredrikke. Kanskje Marte var datter av Fredrik Christiansen Barnholdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Marte Barnholdt Kone 27 k Berts Prgj. blir oppgitt under 0301Christiania, nr. 45332. Og jeg tror at det må være en feilskriving for Berg eller Berk. =Berkåk. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Takk for tipsene !! Jeg har en teori om i FT 1865 Marte Barnholdt , kone til skomager Gulbran Olsen er datter av Fridrik Christiansen som igjen er sønn av Christian Barnholt FT 1801 . Og når hennes datter Dagmar Eugenie Gulbransen blir født 1871 står det oppført som foreldre , Gulbrand Olsen og Marthe Fredriksen . Hvorfor jeg tror dette er : Gulbran Olsen i FT 1865 som gift og FT 1875 som enkemand , er samme mann ?? Bare en tanke !Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.