Gå til innhold
Arkivverket

[#7363] Carl Aamodt og Elisabeth Olsdatter fra Stavanger?


Gjest Solfrid V. Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Jeg leter etter foreldrene til Carl og Elisabeth. Carl Aamot er født ca. 1870 i Stavanger i følge 1900 folketellingen der jeg finner ham, kone og barn i Tvedtegården 1, Bergen. Hans kone Elisabeth er oppgitt til å være født 1875 i Stavanger. Dette paret bodde en tid i Stryn der datter Rigmor Thora er født, men de måtte flytte derfra da hennes far Carl underslo kirkekassa. Noen som kan hjelpe meg videre her. Søsteren til Rigmor Thora, Elfrida Aamot emigrerte til Amerika og ble boende der til hun døde. Jeg leter også etter hennes emigrasjon. Kan de ha bodd i Bergen i 1910?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Jeg tror jeg har funnet Carl sitt fulle navn og fødselsdato: Carl Andreas Mikel Andersen Aamot f. 10.04.1870 i Stavanger. Hans sønn Immanuel er f. 26.11.1896 Vik i Sogn og Fjordane. Dette er informasjon som jeg fant på familysearch innlevert av George W. Thulin som døde i Salt Lake, Utah. Noen som vet noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.