Gå til innhold
Arkivverket

[#7365] Kari Monsdatter , Rossland Manger 1744-1788


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Kari Monsdatter , Rossland ble gift med enkemann Jens Jætmundsen , Kongshavn 29.05.1783 på Askøy.Ved hennes død 02.11.1788 ble det oppgitt at hun var 44 år gammel.Det skulle tilsi at hun ble født ca.1744 trolig på Rossland i Manger.Er der noen som har kjennskap til hvem foreldrene til denne Kari var? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Nå er jeg ute på tynn is, men prøver meg allikevel. På de militære ruller for Herdla i 1727 bor Mons på gården Rossland og han er 32 år. Han har sønnene Mikkel, 5 år og Lars 1 1/2 år. Mikkel Monsen bor fremdeles hjemme i 1738. Videre finnes det to vielser fra Rossland: Johannes Monsen Rossland g. 1769 m. Barbro Michelsdtr. Fauskanger og Zidsele Monsdatter Rossland (1732-1766) g. 1766 m. Michel Jonsen Blom. Spm. mitt blir kan alle disse være i søsken? Og i så fall kan Mons ha disse barna fra flere ekteskap. Finner ingenting under skifteregisteret for Nordhordland og Skiftedesignasjonene som kan antyde hvem foreldrene til Kari er. Mvh. Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svar Kenneth og godt nytt år til deg . Jeg er klar over at denne perioden for Manger er mangelfull når det gjelder troverdige kilder og dokumentasjon , men kanskje finnes det noen som har disse menneskene i slekta si .I så fall oppfordres alle Manger "eksperter" til å bidra .Særlig dem med kjennskap og kunnskap om Rossland i nevte periode.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.