Gå til innhold
Arkivverket

[#7368] Jeg etterlyser Halvor Olsen fra Næs på Romerike


Gjest Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lene Hagen

Halvor var født på Næs i 1843. Han hadde barna: Olufine Sofie 1872 f. i Asker, Alfred 1874 i vestre Bærum, Harald Didrik 1878 i Moss, Hjalmar 1880, Oskar 1882 i Såner, Emil Bernhard 1884 i Såner, Karl Johan 1884 i Såner og Bjarne 1890 i Såner. Hjalmar var gift 2 ganger. Den 1 konen som også er mor til første barnet vet jeg ikke hvem er. Han giftet seg så i gjen i 1872(som enkemann) i Bærum (Bosted: Billingstad) med Berte Davidsen f. 1851 i Asker. Hun er mor til de andre barna. I 1875 bodde de i Asker på JONGSAASEN, Halvor arbeidet da på Hellerud Kalkfabrikk. Halvor begynnte senere på jernbanen. Halvor døde på jobb i jernbanen og Berte giftet seg i gjen i 1899 i Rygge i østfold. Er det noen som kjenner til Halvor, evt søsken/foreldre ? Hilsen Anne Lene Hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei Anne Lene !I folketellingen 1865 for Nes, Akershus, finner du på gården BRAATEN i ØSTGAARD krets følgende: Ole Halvorsen, enkemann 50 år og barna Halvor 22 år, Hans 19 år, Christine 15 år og Oline 9 år. Dette kan være den Halvor du er på jakt etter. Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om du ser under "Kyrkjebøker" finner du hele slekta. Iflg. kirkebøkene var også Olefine Sofie f. 20/8-20/10 1872 datter av Berte Davidsdt. De fikk også sønnen Emil f. 10/5-5/61876 Næseie. De ble Viet i Bryn krk. i Asker 9/6 1872 ungk. og ab. Halvor Olsen Brotereie Næs på Romerike f. 1843, bosted Billingstad og pike Berte Davidsdatter f. Sandviken 1851, bosted Billingstad. F. 20/7 43, konf. 3/10 58, attest af 14/7 72, været her i 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Tusen takk til Berit og Odd. Dette var fine saker. Nå har jeg fått mye mer å gå videre på selv. Takk for hjelpen begge to. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.