Gå til innhold
Arkivverket

[#7374] Bergitte Johanne Pedersdtr Kelle f. ca 1801

Gjest Bernt R. Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bernt R. Sørensen

Bergitte Johanne Pedersdtr Kelle (født ca. 1801) gift 28.07.1822 i Bergen med Nicolai Christian Lambertsen. Jeg antar at Kelle er et gårds-/bruksnavn men har ikke funnet dette, blant annet ved søk i FT1801. Har også prøvet forskjellige varianter av dette navnet.I ”Døpte i Bergen 1816-94” er Kelle i noen tilfeller skrevet som Kjelle eller Helle. Er det noen som har tips om hvor jeg kan finne det aktuelle stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn  S. Horn

Hei Bernt Jeg antar at du har jobbet med de andre med tilsvarende navn: Ellen Kelle, Porsgrunn. Ole Berndt Kelle, Oslo. Johan Tordenskiold Kelle, Bergen. Hvis ikke, kan jo dette være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt R. Sørensen

Hei Bjørn. Jeg kjenner ikke til de navnene som du oppgir. Siden du tydeligvis har noen Kelle'r i din database vet du kanskje også hvor navnet kommer fra? Jeg tror jeg har sjekket de søkbare mulighetene som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn  S. Horn

Nei, jeg har ikke noen av disse i min database. Men da jeg så at søkte, tok jeg et raskt søk på family search. Slik dukket disse opp. Der er det jo også oppgitt hvem disse er gift med. Du kan jo muligens så noe hjelp av det? For øvrig kan det være en forkortelse for gårdsnavnet Kellebæk i Gransherred? Tvilsomt, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn  S. Horn

Det er fem personer i Norge som er oppført i Telefonkatalogen (søkbar) som heter Kelle. Noen på Jar og noen i Oslo. Du kan jo ta kontakt med en ev de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt R. Sørensen

Hei igjen Bjørn. Uavhengig av ditt svar nr 2 fant jeg ut at jeg skulle gjøre et søk på Family search. Og der dukket faktisk søskenflokken til Bergitte m flere opp. Bergitte er født i Oslo. Begge besteforeldrene på farssiden (Jan Ehlersen Kille og Karen Andersen) er født i Bergen. Så Kille-navnet kommer kanskje fra Vestlandet. Det er jo noen steder der med navn som minner om Kille. Jeg søker videre med dette utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.