Gå til innhold
Arkivverket

[#7375] Foreldere til Johanna Olsdatter Vennatrø f Evjen

Gjest Idar Klungervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Idar Klungervik

Johanna Olsdatter Evjen er min tippoldemor. Hun ble født i orkdal i 1848. Nå lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med å finne foreldrene til henne og om hun hadde søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Johanne Olesdtr. f. 17.3.1848, døpt 23.4.1848 i Orkdal. Foreldre Ole Johnsen og Marit Johnsdtr.En Ole Johnsen Stokken gifter seg med Marit Johnsdtr. Bjørndal 4.6.1832 i Orkdal.På Familysearch.com, kirkebok for Orkdal 1840-1869 finner jeg disse søsknene: Beret, f. 13.12.1839, døpt 1.1.1840, Sigri f. 28.10.1844 døpt 18.12.1844, Barbro f. 14.3.1854 døpt 16.4.1854, det kan ha vært flere født før, blant annet John f. 1836 iflg. folketellingen 1865 og alderen ved vielsen til Johanna Andersdtr. f. 1843, den 14.7.1864 i Orkdal (hennes far var Anders Arntzen).Du finner dem på gårdenn Stokken i 1865, hele gjengen (klipp ut og lim inn denne linken):Lenke Jonsen var sønn av Jon Andersen og Beret Haldorsdtr. de bor på Stokken også i 1801.Johannas søster Beret giftet seg med enkemannen Ingebrigt Olsen f. 1822, den 10.7.1867.Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Idar Klungervik

Dette var neimen ikke lett. Johanna Olsdatter det er snakk om her ble gift i Orkdal. Har prøvd flere muligheter men det ser ut som kirkeboka for orkdal er løsningen, alikevel takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

HeiHar sjekka kirkeboka for Orkdal, samt Byneset-Børsa. For Børsa har jeg imidlertid bare ut 1816, derfor fant jeg ikke Johanna Olsdt., men to av hennes søsken.Her er det jeg fant:Døpt 17/3 1748, Orkdal Johanna Olsdt. (ektefødt) Foreldre: Gmd. Ole Johnsen Stokken og Marit Johnsdt. Faddere: Ole Jamtgaard ?, skolelærer A. Ols. Snøshagen ?, Knud P. ? Evjen, Dordi J. Bjørndal, og Marit O. Halstænli ?Gift 4.6. 1832, Orkdal Enkem. Ole Jonsen Stokan 32 år, med Pige Marit Jonsdt. Bjørndal (ingen alder oppgitt) Forlovere: Ole Ellevsen Vormdal og Jon Bjørndal (Lyst i Børsen 3 ganger. Så står det en opplysning jeg ikke klarte å tyde. Samt: Bruden forsynt med attest fra sin sognepræst i Børsen)Du finner "Biørndalen" i 1801 Under Byneset, Wiggen sogn.Døpt 3. søndag etter Hellige 3 Konger 1813, Børsa: Ungkarl John Simensøn Bjørndahl og Pigen Siri Mikkelsdatter Stenliens datter Marith Vidner: Ingebrigt Bjørndahl og Ingeborg WiggenGift 25. okt. 1813, Børsa: Ungk. John Simesøn Bjørndahl med Pigen Siri Mikelsdatter Stenlie Vidner: Petter Jensøn Hammerfjeld og Henrik Olsen IsdahlDøpt skjærtorsdag 1816, Børsa: John Simonsen Bjørndahl og qv. Siri Mikkelsdatters datter Barbroe Vidner: Simon og Barbroe BjørndahlLenger kom jeg altså ikke, men kanskje noen andre kan ha de neste kirkebøkene for Børsa ?Beste hilsen Inger Bjørnaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

HeiDet var jo søskena til Johanne Olsdt. du ville ha. Holder på å sjekke dem nå. Send meg e-mailadressa di så skal du få de opplysningene. Jeg har Mailadresse: ibjoerna@frisurf.no Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Folke Forfang

Johanna Olsdtr Stokkan var fødd i 1848. Ho vart gift med John I. Melaas, og døydde på Asbjørnslettet i Orkdal 14.08.1889.Det må derfor være ei anna Johanna Olsdtr det her blir søkt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.