Gå til innhold
Arkivverket

[#7376] Christopher Olsen født på Hitra i 1811

Gjest Idar Klungervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Idar Klungervik

Christopher Olsen ble født på Hitra i 1811. Hvilke sogn han ble født er noe uvist. det kan være sandstad ? Christopher ble gift i Agdenes og flyttet til gården Halten. Han tok da navnet Hassel. Noen kilder oppgir at han tok over gården etter sin far. Hans far var i tilfelle leilending på denne gården. det jeg lurer på, er om noen vet noe om moren til Christopher. Eventuelt om han ble født utenfor ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg sjekket litt på Familysearch, de har bare to Christopher Olsen født i 1811, i S-T, begge døpt i Stadsbygd:Christopher Olesen, f. 23.1.1811, døpt 3.2.. Foreldre Ole Mogensen og Beret Christophersdtr.Christopher Olesen, f. 18.4.1811, døpt 28.4.. Foreldre Ole Christophersen og Ane Olsdtr.Jeg er ikke så kjent i S-T at jeg vet hvor langt unna Hitra dette er, men det ligger en gård som heter Hassel Nordre i Stadsbygd, i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Idar Klungervik

Takk for opplysningene. det kan være en av disse, men da det i noen papirer står at han er født på Hitra er dett ikke så sansynlig. Christopher kjøpte gården Hasselen i Vingvågen, etter sigende sin far. Jeg får prøve å låne bygdabok for statsbygda og se der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.