Gå til innhold
Arkivverket

[#7381] Iver Johnsen/Johnson


Gjest Eva Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Hei og Godt Nytt år. Trenger hjelp til å finne en Iver Johnsen eller Johnson f.13.4.1862.Prøver å hjelpe ei dame i Usa med dette.Han Iver gifter seg i Amerika 19.10.1889 med Anna Engebretson(e).Hun skriver at Iver skal være fra Biri i Oppland men der kan jeg ikke finne han.Videre skriver hun at Anna`s foreldre heter kristian og Maren (Fredricksen)Engebretsen.Er det noen der ute hjelpe oss i letingen.Tror ikke de er fra Gjøvik eller Toten.Har sett over det jeg kan der,men hvem vet? Mvh.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

På Familyserach dukker det opp to veldig like kandidater: Begge heter Iver Johansen, døpt 15.6.1862, den ene i Dovre, den andre i Sør Fron. Foreldre John/Johannes Iversen og Anne Olsdtr. (De var så like at jeg nesten trodde det var den samme!)Den beste kandidaten til ovenstående i 1865 er vel Iver Johnsen som du finner i sitt fjerde år på Morken søndre i Dovre... Iver kan jo ha flyttet til Biri før han dro til USA?En Christian Engebretsen f. 1817 gifter seg med en Maren Fredriksdtr. f. 1829 den 15.12.1850 i Søndre Land. Hans far er Engebret Christensen, hennes er Fredrik Olsen.Engebret C. er kanskje ham du finner som tjener på Bruxness, Hoff, Land i 1801. Mens du finner flere Fredrik Olsen både i Biri og Land i samme telling... Men du har kanskje sjekket dem ut allerede...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Hei Heidi. Skal hilse fra denne damen i USA og si Tusen takk for hjelpen.Skal si deg hun ble glad. Det kunne jo ikke være noen andre enn de du fant på Dovre, og han var innom Biri. Mvh Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.