Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#7381] Iver Johnsen/Johnson

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Hei og Godt Nytt år. Trenger hjelp til å finne en Iver Johnsen eller Johnson f.13.4.1862.Prøver å hjelpe ei dame i Usa med dette.Han Iver gifter seg i Amerika 19.10.1889 med Anna Engebretson(e).Hun skriver at Iver skal være fra Biri i Oppland men der kan jeg ikke finne han.Videre skriver hun at Anna`s foreldre heter kristian og Maren (Fredricksen)Engebretsen.Er det noen der ute hjelpe oss i letingen.Tror ikke de er fra Gjøvik eller Toten.Har sett over det jeg kan der,men hvem vet? Mvh.Eva

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/93336-7381-iver-johnsenjohnson/
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

På Familyserach dukker det opp to veldig like kandidater: Begge heter Iver Johansen, døpt 15.6.1862, den ene i Dovre, den andre i Sør Fron. Foreldre John/Johannes Iversen og Anne Olsdtr. (De var så like at jeg nesten trodde det var den samme!)Den beste kandidaten til ovenstående i 1865 er vel Iver Johnsen som du finner i sitt fjerde år på Morken søndre i Dovre... Iver kan jo ha flyttet til Biri før han dro til USA?En Christian Engebretsen f. 1817 gifter seg med en Maren Fredriksdtr. f. 1829 den 15.12.1850 i Søndre Land. Hans far er Engebret Christensen, hennes er Fredrik Olsen.Engebret C. er kanskje ham du finner som tjener på Bruxness, Hoff, Land i 1801. Mens du finner flere Fredrik Olsen både i Biri og Land i samme telling... Men du har kanskje sjekket dem ut allerede...?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.