Gå til innhold
Arkivverket

[#7388] Foreldrene til Elias Zakariassen Skrede-Jølster


Gjest Marit O. Fagerheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit O. Fagerheim

Elias Z. Skred (1759-1796), gift med Maria Andersdtr. Veiteberg (1764-1816). Er det noen som kan hjelpe meg med foreldrene til disse to? Jeg tror foreldrene til Elias er Berte Marie Jeremiasdtr. Førde (1733-1816) og Zakarias Eliasson Skrede. Takknemlig for hjelp da jeg ikke finner noen av disse under fødte/vigde i Sogn og Fjordane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Marte Andersdatter Veiteberg var datter av Anders Kolbeinsen Veiteberg (død 1790) - sønn av Kolbein Anderssen Leirgrovbakke (1693-1768) og Mari Jespersdatter Veiteberg (død 1780), og Anne Danielsdatter Bevring (1737-1817) - datter av Daniel Knutsen Bevring (1703-1774) og Marte Hansdatter Veiteberg (1714-1764).Elias Sakkariassen Skrede (1761-1796) var sønn av Sakkarias Eliassen Lunde (1728-1798) - sønn av Elias Nilssen Skrede (Lunde) (død 1750) og Anne Torleivsdatter Bolset; og Brite Jeremiasdatter Førde (1733-1816) - datter av Jeremias Knutsen Førde (1690-1768) og Brite Hansdatter Sandnes (1691-1751),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit O. Fagerheim

Takk Yngve. Da har jeg anerekken bakover for Brite Jeremiasdtr. Førde. For andre intereserte har jeg funnet denne på: Lenke finnes forøvrig lite fra Jølster i digitalarkivet kilder. Er det noen som vet om det er mer under registrering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Alt er for lengst registrert, og jeg har filene, men vi har ikke fått klarsignal for å legge ut materialet på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Jørn Herstad

Til Yngve NedrebøAng. dine notater vedr.; Mari(a)/Marte Andersdtr. VeitebergI følge mine notater er MARTE søsteren til Mari Andersdtr. Veiteberg f.1764 , gift 4/2 1787 med Elias Z. Skrede -og MARTE Andersdtr. Veiteberg f.1779 , gift 18.6.1800 med Nils Andersen Bevring(3) f.1780. ( Mine 3xtipp-oldeforeldre )MARI og MARTE ble oppkalt etter sine bestemødre.Yngve kan du bekrefte dette, eller er jeg feil informert?Mvh Jørn Herstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.