Gå til innhold
Arkivverket

[#7393] Jacob Olsen fra Bieland?


Gjest Bjarte Breistein
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Breistein

Er det noen som kjenner til Jacob Olsen som giftet seg i Bergen 6/3-1791 med Julia Johanna Gerdtsdtr.? Jeg har opplysninger om at han var fra Kristiansand.Når et av hans 10 barn ble døpt står det farens navn:Jacob Olsen Bieland.Jeg ser at i FT1801 er en gård i Vest Agder som heter Bieland.Skulle gjerne visst mer han kommer derfra,og hans slekt. Mvh.Bjarte Breitein,Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anjer

I Vest-Agder er det et sogn Bjelland, dessuten er det gårder med det navnet i hvert fall i Holum, Øyslebø, Sør-Audnedal, Herad, Lyngdal og Nes (ved Flekkefjord).I Rogaland er det en husmannssønn Jakob Olson som blir født på gården Bjelland i 1761 (der hermetikk-produsenten stammet fra). Se Stein Norem Wisteds side: Lenke du forstår, er det nok å lete i!Hilsen fra Jon Anjer, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breistein

Takker for interessen fra dere begge.Bjelland virker sannsynlig,navnet kjenner jeg til,men det er jo veldig lett å kjøre seg fast i et spor. Hilsen Bjarte Breistein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.