Gå til innhold
Arkivverket

[#7398] Hvor ble det av Iver Paulsen f.1871.


Gjest Greta Voigt Nesbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Greta Voigt Nesbø

Jeg leter etter far til min bestefar. Min bestefar ble født utenfor ekteskap i Bodin i mai 1900. I kirkebok for Bodin står det at faren het Iver Paulsen. Han var født i 1871 og var fra Eidsvik av Haram, Ålesund. Han var ungkar og snekker. Jeg finner ikke Iver Paulsen på noen folketelling. Jeg har også sett på mikrofilm av kirkebok for Haram, men uten resultat. Kanskje ikke alle kirkebøkene er filmet? Håper noen kan hjelpe meg å finne ut mere om Iver,foreldrene hans og eventuelle andre etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei! Familysearch gir 3-4 Iver Paulsen f. 1871 i Møre og Romsdal Kanskje disse er verdt å sjekke ut? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Søk på Iv.. Eidsv.. i 1900, du, så kjem han opp i Nord-Trøndelag, rett nok oppført som f. i Skodje, men eg tippar det er rette karen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Voigt Nesbø

Takk for tipsene. Skal sjekke personene som kom ut i Familysearch. Når det gjelder folketellingen 1900 så klarer jeg ikke å fram navnet hans. Greta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Søk på landsomfattande søk på førenamn lik Iv[ae]r og etternamn børjar på eidsviDå får du opp berre to personar og han er den eine. Eidsvik-gardane høyrer forresten til Skodje, så fødestaden kan stemme bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Voigt Nesbø

Tusen takk for hjelpen! Nå får jeg se om jeg finner dåpen hans i kirkeboken og se om faren heter Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.