Gå til innhold
Arkivverket

[#7401] Knut Gundersen døpt 1.5.1774 i Sigdal


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Jeg søker info om denne personen. Mest sannsynlig er dette den samme som Berit Knudsen hadde en info om for en tid siden. Jeg finner ikke det temaet og stiller nok et spørsmål. Var det denne som dro til Skoger , rett utenfor Drammen?mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei igjen Tormod. Jeg lette igjennom alle Knud Gundersen i FT 1801 i Vestfold og Buskerud. Det fantes også en annen Knud Gundersen på Strømsø, og han ble skikkelig sjekket. Jeg lette etter en som var 40 år i 1814, og fant en i avgangslisten til Skoger som skulle reise til Goel/gård i Hallingdal. I tilgangslisten for Ål i 1815 står det Knud Gundersen Nubberud, 40 år, arbeidskar fra Sigdal pr.gj. Han fikk 4 barn: Marthe 1816, Gunder 1820, Ingeborg 1824 og Ole 1826(min tip-oldefar). De to første må være oppkalt etter hans foreldre, og de 2 yngste etter deres mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Bra.Jeg har tenkt å prøve å finne denne Knut fra Wadseiet. Han bodde jo derda han ble født.Jeg begynner å bli ferdig om man noen gang blir det. Jeg har forstått at du ikke fant han død. Jeg prøvde vel det samme selv. Men det kan vel hende at han flyttet litt på seg, enten til Sande eller til Mjøndalen.Jeg vil gjøre et forsøk.Min mailadresse om du kommer på noe er : tormod.thoresen@nett-tjenester.nomvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.