Gå til innhold
Arkivverket

[#7403] Amerikaner med morfar født i Tønsberg


Gjest Randi Breistein
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Breistein

En slektning av meg i USA, vil så gjerne finner ut litt mer om sin bestefar.Han vet følgende: John Thor Johnsen født 17 jan. 1886 i Tønsberg. Far het Thor, mor Marie. Han hadde også en søster Ingrid. Etternavnet ble stavet anderledes i Norge, kanskje Jansen ? Er det noen med tilgang til kirkebøker, evt. bygdebøker eller annet som kan hjelpe? Jeg har ikke klart å finne fam. i 1900 tellingen heller. Noen tips ? Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har ikke funnet noen av de navnene i Tønsberg eller Sem 1886. Jeg har kun funnet i FT 1900 Storgaden 26 i Horten en John Thorsen fostersønn f. 1890 i Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Breistein

Dette var jo interessant ! Amerikaneren skriver at John ble født 17 jan.1886 i Tonsberg, med en strek over o-en. Dette tolket jeg som Tønsberg. Kan det være et annet sted i Norge som heter Tonsberg ? Han var svært sikker på fødselsdatoen nemlig. Skal prøve å finne ut noe på emigrantlistene om John Thorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.