Gå til innhold
Arkivverket

[#7406] Peder Harboe Frimann

Gjest Jan Petter Hoddevik
 Del

Recommended Posts

Er det nokon som kjenner slektene Harboe Frimann. Leitar etter ein samanheng til slekta Boemann. Son til Peder, var Hans Petter Boemann. Kvar skal ein leite ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Dette er overgangen 1700-1800. Sjå i ei gamal utgåve av Dansk biografisk leksikon. Der bør det stå etter måten mykje om folk i Frimann-slekta. Dei kom jo opphaveleg frå Danmark - og Peder var jo der for det meste som vaksen. Harboe-namnet har han nok frå mora si side, utan at eg veit det. Og Boemann kan jo sonen ha fått frå slekta til mor si, utan at eg veit det heller. I Store Norske Leksikon står det ikkje noko om kven Peder eller forfedrane var gifte med. Men dei var jo så markante i samtida at dei bør vere nemnde i den gamle utgåve av DBL, i alle høve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I Lassens samlinger finnes det en del om Frimann. 3. generasjon=Peder Harboe Frimann sognepr. Selø(Sællø) i 1745. Født 1713. Muligen gift med Sara Cold. Det står et notat her om noe med Bjerke og Nannestad (Nannestad Ministerialbok).Peder Harboe Frimann, død Københvn. 1839 21/9 87 år.Beklager , men skriften var så bitte liten, og linjenen så tette at jeg ikke maktet å lese det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Berit og Bjørn. Kvar finn eg desse bøkene/leksikon de refererar til, Statsarkivet eller bibliotek ? Eg trur og at Boemann namnet kan skrive seg frå kona til Peder Harbo Frimann si slekt. Mellom 1760 og 1770 dukkar det plutselig opp to jenter ved namn Boemann i Selje. Dei er mellom 5 og 15 år gml. Etter sagn skal dei vere Danske adelsjenter, men ingen veit kvar dei kom frå eller noko anna om familia. den eine jenta var Christie Marie Knudsd. Boemann. Ho døde 85 år i 1839. Året før var barnebarnet Jon fødd. Han døde i 1925. Då var hans barnebarn, Meinhard 22 år. Eg snakka personleg med Meinhard om denne gåta. Han fortalde at dei aldri hadde fått vist heilt korleis ho kom hit. Bestefar Jon hadde fortalt at ho "kom rekandes på ei fjøl" og at ho "vart gjort arvelaus av broren som var Dansk sjøoffiser". Kunne det vere at det var noko familia ville skjule ? Eller var det berre det at dei ikkje snakka/hadde intresse for familieforholda i den tida? Meinhard var noko undrande til dette han og. Det synest som om det var presten som la til rette fosterheim for barna, då det var prestens medhjelpar som fostra opp barna. Var det vanleg at det vart sette bort barn frå adelege familiar ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det er nok mest truleg at dei er vortne foreldrelause i Danmark - og så har slekt eller vener av slekta tatt hand om dei. Vi har fleire døme på at slike kjem til oppfostring i Noreg. Sidan Frimann-folket hadde nære band til Danmark, er nok desse jentene anten slektningar eller born av vener dei hadde der nede. At Peder HF gjev sonen Boemann som mellomnamn, kan òg vere ein gest til ei av desse jentene. Kan hende ho bar sonen til dåpen eller var mellom dei andre faddarne? Dette biografiske leksikonet som eg nemnde, finn du fleire stader. Om dei har det eldste av dei på lokale bibliotek, tvilar eg på. Men eg vil tru dei har det på Bergen off.b. Dei har det i alle høve her i Arendal, så eg kan jo sjå i det for deg - om det høver seg slik seinare i dag eller i morgon. Om SAB har det, veit eg ikkje, men eg vil tru det. Dessutan ville eg sjå i den danske adelskalendaren om der står noko, evt. i Norsk biografisk leksikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Mannslina her står opplista i Store Norske leksikon. Peder HF var bror til Claus F (prest i Davik). Dei var litteratar (Peder òg i utanrikstenesta i København) og søner av soknepresten i Selje. Hans slekt på farssida går attende til Danmark. Harboe- og Boemann-namna må ha kome inn i slekta anten på kvinnesida eller rett og slett ved at nokon er kalla opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Da tar jeg med de første av slekten som er nevnt i Lassen's samlinger (finnes i bokform, men vet ikke hvor. Jeg ser de på film): 1. Johan Frimann, amtsforvalter, gift med Maria Fuiren?.---2. Hr. Claus Frimann f. 21/3 1667 - 9/12 1715. Prest til Sællø. Gift 1696 med....stina? Harboe f. 28/10 1672.---3. har jeg skrevet før. Mulig du har dette, men tar det med om det ikke er så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Ja, der har vi eit godt døme på det eg meinte. Claus (f.1667) og kona (f. Harboe!) var besteforeldre til Peder HF og Claus F (far deira bar òg namnet PHF) - og olderforeldre til Hans Petter Boemann F. Eg vil dirfor tru at Boemann-namnet òg er komen inn via kvinneledd eller er reint oppattkalling av vener eller kjende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg er kanskje heilt på sida av "planken", men eg ser av 1865-folketeljingi for Bergen at:Peder Harboe Frimann, skolelærer, f. i Danmark 1821,då er busett i Bergen 15. rode, nr. 39 med kone Bolette f. Lie og fire born.Det var jo ein påfallande likskap i namnet...Med venleg helsing.Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Sikkert same slekta. Men her er spørsmålet å finne samanheng mellom Harboe Frimann-slekta og Boemann-slekta. Så langt har Berit Knudsen funne kven som hadde Harboe med seg inn i Frimann-slekta. Men vi vantar framleis ei løsing på korleis Boemann-namnet kom inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror jeg er litt på jordet. Er det den ugifte "dikteren" Peder HF som har mellomnavnet Boemann? Ellers kan man finne mere om prestene Frimann i J.F. Lampe: Bergens stifts biskoper og prester etter reform. Bd.II s. 159.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

I følgje Hoddevik er det sonen til ein Peder Harboe Frimann, Hans Petter, som fekk Boemann-namnet attåt. Den einaste lina som har etterkomarar i dag, er ein bror av Claus og Peder H (som igjen var søner av ein Peder HF) som hamna i Trondheim. Eg vil trur no den som fekk dette namnet, var ein bror av C og PH, altså ein som vart døypt i siste halvdel av 1700-talet. Men det er nok Hoddevik betre til å svare på enn eg. Så langt kjenner ikkje eg til namnet på kona til denne PHF (som altså var son av Claus og denne Harboe-kona).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har vert ute av nettet ei tid, men likevel hjerteleg takk til Bjørn og Berit for ivrig debatt. Det er intresant å få nye vinklingar på problema. Skal no leite vidare i dei kjeldene dere henviste meg til. Har for øvrig funnet mange Boemann i Danmark, holder på med å sammenlikne navn der. Ein database med over 20 000 navn over etterkommere til Peder Hanssen Boemann fødd tidleg på 1600 talet. Dette kan vere eit viktigt spor. Om de er intressert finn de databasen på www.boerne.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Gjest Svein Rindedal

3 år siden siste innlegg, men likevel: 14/5-1773 holdes skifte i Bergen etter Knut Andersen Broeman, forøvrig begr.Domkiken sogn,oppgitt å være 58år.Gjenlevende ektefelle Karen Iversdtr (?Fladstrand),barn :Andreas 13.5år +Henrik 7.5år +Kristine Maria 18år +Anna Johanna 16.5år i Selje. Henrik døpt 1765 i Domkirken, Anders Jakob døpt 1759dk og Berte Maria 1760dk død før 1773. Knut Andersen omtales både som skolapper og matros. 25/7-1758 får Karen Iversdtr,Knut Andersen Broemans hustru,borgerskap som jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei Svein! Heilt utruleg, der kom løysinga, for det er jo ikkje tvil i at dette er familia eg har leita etter i mange mange år. Tusen hjerteleg takk. Men likevel er det ting som undrar meg, om desse var Danske, er det Knut Anderson som kom frå Danmark då*?+ og om dei var adelege, korleis kan det ha seg at han endte opp som skomakar?? Sjølv om desse historiene er fortalt frå generasjon til generasjon, og har vel blitt litt forandra opp gjennom åra, er det vel et vist hold i dei gamle historiene likevel?? Veit du om der finst kjelder som eg kan finne meir ut om Knut og kona Karen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Mary-Ann Hersvik

Hei igjen ! Mange år har gått siden jeg sist etterlyste jentene fra Selje og så kommer det endelig nye opplysninger. Vi har brukt noen timer på dette mysteriet nå :-) Men jeg er så enig med deg i at det er mye sannhet i muntlige overleveringer fra tider da de ikke hadde noe annet. Det har jeg opplevd flere ganger.Kaster meg inn i det og begynner å lete etter nye forbindelser Danmark. (Ferien er reddet :-) Fladstrand er jo ett gammelt navn for Fredrikshavn, så siden dette er nevnt er det kanskje en opplysning om mor's (Karen Iversdtr's fødested ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
Gjest Mary-Ann Hersvik

Hei Jan P. Har funnet Kirstines dåp med mer.. 09 NOV 1755 Saeby, Hjorring, Denmark Foreldre: KNUD ANDERSEN BROMANN KAREN IVERSDRMvh mary-Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Det var altså Kristine Marie Knudsdatter Broemann (døpt 1755) som ble bestemor til Jon (1838-1925) (innlegg 5). Var det hun eller ev. søsteren Anna Johanne (f. 1757 ?) som var mor til Peder Harboe Frimann (ca.1752-1839) sin sønn Hans Petter B®oemann (Frimann ?) ? Når ble han født ? Og hvem av disse var det som ''vart gjort arvelaus av broren som var Dansk sjøoffiser'' ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Eg har ikkje Kaare Støylen si bok om Claus Frimann føre meg, men den einaste som førte denne slekta vidare av seljepresten Peder Harboe og Sara Cold Frimann sine born var sokneprest til Overhalla, Isaach Severin Frimann. Seljepresten hadde fire søner: Den eldste sonen,Claus, sokneprest i Davik, 1746-1829, hadde ein son, Peder Harboe Frimann, 1782-1843, som døydde barnlaus, men adopterte døtrene til syskenbarnet sitt, sjå nedanfor . Johan Frimann, stadslege i Trondheim, døydde ugift og barnlaus, Peder Harboe Frimann døydde ugift og barnlaus i København i 1839 og den før nemnde I. S. Frimann.Soknepresten til Overhalla, I. S. Frimann, hadde sonen Christen Heiberg Frimann, gift med Lovise Christine f. Seeland. Dei hadde døtrene Sara Louise Cold, som vart gift 18. mai 1846 i Davik med seljelensmannen Julius Cæsar Hartmann, og Thora Andrea, gift i Davik 1. juli 1844 med Ole Schmidt, handelsmann i Måløy. Både Sara og Thora som kom til Davik i 1828 og vart adopterte av P. H. Frimann, var fødde i København.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Christen (Isaachsen) Heiberg Frimann (f. ca.1790?) og hans kone Lovise Christine f. Seeland døde vel da antakelig (i København ?) rundt 1828, siden døtrene hans ble adoptert bort til hans fetter Peder (Claussen) Harboe Frimann f.1782 i Davik, SF ?Ca. 60 år tidligere (rundt 1765-1770 ?) skal altså to andre danske småjenter ha kommet til Selje. Disse skal ha vært eldste barn av skolapper og matros Knut Andersen (Broemann ?) og kona Karen Iversdatter (Fladstrand ?), som i 1755 bodde i Sæby, Hjørring, og hun som jordmor og enke i Bergen i mai 1773).Broren til Isaach (f. ca.1755?) og Claus (f. 1746), nemlig Peder Harboe Frimann (f. ca.1752) (de førstnevnte småjentenes grandonkel) skal altså ha dødd ugift og barnløs i København i 1839 (som ansatt i norsk utenrikstjeneste).Stemmer det at denne Peder fikk en sønn Hans Petter Boemann (Broemann) Frimann (når ?) med den ene av disse Hjørring-jentene i Selje ? Og var dette den omtalte Anna Johanna Knudsd. Broemann, f. ca.1757 ? Og var det mon dette som var opphavet til 'familielegenden' om at hun ''vart gjort arvelaus av broren som var Dansk sjøoffiser'' ?Hvem var forresten den 'prestens medhjelper' som ble fosterfar for eldste to jentene i Selje (rundt 1770) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(11:) Er det funnet noen slektsforbindelse mellom de her omtalte Harboe Frimann og den ''Peder Harboe Frimann, skolelærer, f. i Danmark 1821, som då (i FT1801) er busett i Bergen 15. rode, nr. 39 med kone Bolette f. Lie'' ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Eg har ikkje noko dekning for dette men eg vil anta at den sistnemnde P. H. Frimann som er fødd i Kbh. i 1821 er ein bror til Sara og Thora (innl. 21) og oldebarn til seljepresten med same namn.Men det kan vel ikkje stemme at han er busett i Bergen FT 1801 når han er fødd i 1821?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.