Gå til innhold
Arkivverket

[#7406] Peder Harboe Frimann

Gjest Jan Petter Hoddevik
 Del

Recommended Posts

Til Per i inlegg 20: Du spør om en av desse søstrene var mor til Hans Petter Boemann, og det er dei altså ikkje. Anne Johanne døydde like før konf.alder og var hverken gift eller hadde born, Chritie Marie var gift og hadde born og desse etterkommarane har eg kontroll på. Det som gjer at eg i fyrste omgang knytte Harboe Frimann namna til desse to jentene var at ein tidlegare prest i Sele, Nybø hadde skrive om desse to jentene i avisa (ca 1940-50 åra). Han meinte at det måtte vere soknepresten som måtte ha formidla ein eventuell adopsjon el.l. Om ein ser på tidsperioda desse to jentene har komt til Selje prestegjeld, må det vere rundt den tida Harboe Frimann var i Selje, derfor tok eg til å studere denne familien som og hadde røter i Danmark. Om eg og studerer andre slekter (klokkarfamilier i Selje) ser eg mykje namne likhet med desse to jentene (det behøver ikkje bety noko) og forunderlig nok flytte desse frå Selje og til Jylland. Det ser ut til at det har i eldre tider vore mykje kont. mellom Selje og Danmark, noko som kansje ikkje er så underleg. Det var medan eg studerte denne prestefamilia at eg kom over sonen Hans Petter Boeman Frimann. Dette syntest eg var underleg og linka mellomnamnet hans til desse to jentene og ville utforske det meir. Har i ettertid funnet at jentene heitte Broman, og Hans Petter for Boemann om det kan ha noko å seie. Alt medan at sagnet fortel at Christie Marie var av dansk adels slekt, og prestane frå danmark og var av ein høgare rang, kan der vel kansje vere slektskap...??? Når eg finn at far til Christine Marie er skolappar...begynner eg åp tvile, men så er mora jordmor og borgar ?? Forstå det dei som vil. Sagnet fortel at Christie Marie og forloveden Thorkild Hansson Årsheim var i Bergen for å handle til bryllaupet, der trefte CM bror sin som var ein Dansk sjøoffiser, han ville ha ho med heim og frarådde henne å gifte seg med Thorkild. Då ho nekta, sa han at ho blei då gjort arvelaus, fortel segna. Ellers omtalar du i innlegg 22 at Peder Harboe Frimann er småjentenes grandonkel ?? Dette kan ikkje vere rett....har ikke påvist eller antyda i noko innlegg at der er nokon form for slektskap mellom Harboe/Frimann ætta og desse to jentene. Om eg kan ha blitt forstått slik, beklagar eg det. Det eg meiner er å kaste fram et spørsmål om det kan vere ei mulighet at kansje desse to familiane kansje er i slekt ?? Ellers den som er 'prestens medhjelper' i Selje på den tida og som jentene voks opp med var Josef Årsheim. Begrepet 'prestens medhjelper' kan ein vel omsette til kyrkjesongar/tenar og det ligg vel ikkje noko meir i det enn det. Josef var ein alminneleg gardbrukar som hadde litt større gård enn andre, det ser også ut til at familia hans var svært flinke..(presten har notert i kirkeboka ang. konfirmasjon at fleire av barna er flinke og gitt de en god karakter). Josef hadde vel bra med pengar og eg går utfra at han vart vald pga at han kunne gje jentene ein god heim. Men kvifor jentene blei sett til oppfostring er forsatt eit mysterium. Faren Knud Andersen dør rundt 1773, altså flere år etter at jentene kom til Selje, og var han av adels slekt, ja då kunne det ikkje vere pga at familia var fattegslige ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

De to (adopterte) småjentene som Peder Harboe Frimann (f. ca.1752) er grandonkel til er de i innlegg 21 omtalte ''Sara Louise Cold, som vart gift 18. mai 1846 i Davik med seljelensmannen Julius Cæsar Hartmann, og Thora Andrea, gift i Davik 1. juli 1844 med Ole Schmidt, handelsmann i Måløy''.Disse to var altså døtre av Christen Heiberg Frimann, gift med Lovise Christine f. Seeland. Christen var sønn av av soknepresten til Overhalla, I. S. Frimann, som var bror av Peder (og dessuten Claus og Johan).Det var for å prøve holde fra hverandre dette danske søster-paret som kom til Davik i 1828 og de to som kom til Selje ca. 1765-1770 at jeg skrev som jeg gjorde i 3. avsnitt i innlegg 22 (''de førstnevnte småjentenes grandonkel''), alstå de som kom 'først' (1765-1770). Jeg ser nå at det kan misforstås. Jeg beklager.Såvidt jeg skjønner er det altså (fremdeles) slik at Hans Petter Boeman Frimann er sønn av Peder Harboe Frimann (f. ca.1752), som skal altså ha dødd ugift og barnløs (??) i København i 1839 (som ansatt i norsk utenrikstjeneste), men at moren er ukjent ? Ble alså HPBF født u.e. ?Kan du angi leddene mellom Kristine Marie Knudsdatter Broemann (døpt 1755), hennes barnebarn Jon (1838-1925) og dennes barnebarn Meinhard ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(Hoddevik, 26:) Du skriver at 'Anne Johanne døydde like før konf.alder'. Men hun levde jo som 16,5 år gammel i Selje i 1773 (ref. innlegg 16 over) ! Er det ikke samme jente ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Per Ja da har vi oppklart den misforståelsen, jeg leste vel ikke godt nok heller, men men. Nå er det så pass lenge siden mitt første innlegg at jeg ikke er sikker på kjelda/opphavet til namnet Hans Petter Boemann Frimann, men skal prøve å komme tilbake med det når jeg får tid, skal på ferie nå så det kan ta noen uker. Bindeleddet mellom Christie Marie og Meinhardt er som følger: Christie Marie 1755 - 1839 son Hans Christian Thorkildson 1783 - 1853, datter Jenselene Hansd. 1814 - 1898, son Jon Nilsen 1838 - 1925, son Peder Johnsen 1871 - 1947, son Meinhard Pedersen 1904 - 1983. Ser at Christie Marie ikkje er bestemor men oldemor til Jon. Anne Johanne døydde i 1774. Dei som vart konf. på den tida var mellom 16-19 år gml. Anne Johanne er ikkje innskreva som konfirmert. Håpar noko av det du spurte om er oppklara, ellers skal eg komme tilbake med opplysningar om Hans Petter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Takk ! Men : Er Hans Petter Boeman Frimann utenomekteskapelig sønn av den 'ugifte og barnløse' (!?) Peder Harboe Frimann (f. ca.1752, død i Kbh. 1839) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.