Gå til innhold
Arkivverket

[#7426] Claus Lauritzen Clausen


Gjest I. Denman
 Del

Recommended Posts

Gjest I. Denman

Jeg efterlyser oplysninger om min forfader Claus Lauritzen Clausen født 3.11.1820 død 15.11-1892 i USA. Han fungerede som præst ved den norske menighed i USA. Han var bl.a. med til at etablere St. Ansgar i Iowa. Han var bl.a. præst under den amerikanske borgerkrig i 15th Wisconsin Infantry, Det Skandinaviske Regiment.Jeg leder bl.a. efter det skib han udvandrede på, billeder og alt andet godt.Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Regner med at du kjenner til opplysningene på sidene til 15th Wisconsin Volunteer Infantry (The Scandinavian Regiment)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Irene Denman

Hej, er der nogen der kan hjælpe mig med en bog der skulle hedde: Norwegian Immigrants to the United States; A Biographical directory 1825-1850 by Gerhard Naeseth; published by Vesterheim Museum. Hvis I kan kan I så oplyse mig om evt. oplysninger der måtte stå om min forfader Claus Lauritzen Clausen i den? Det drejer sig om årene mellem 1840-43 på dette tidspunkt tog han til USA sammen med nordmændene og blev præst for dem i bl.a. St. Ansgar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.