Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#7426] Claus Lauritzen Clausen

Recommended Posts

Gjest I. Denman

Jeg efterlyser oplysninger om min forfader Claus Lauritzen Clausen født 3.11.1820 død 15.11-1892 i USA. Han fungerede som præst ved den norske menighed i USA. Han var bl.a. med til at etablere St. Ansgar i Iowa. Han var bl.a. præst under den amerikanske borgerkrig i 15th Wisconsin Infantry, Det Skandinaviske Regiment.Jeg leder bl.a. efter det skib han udvandrede på, billeder og alt andet godt.Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/93381-7426-claus-lauritzen-clausen/
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Irene Denman

Hej, er der nogen der kan hjælpe mig med en bog der skulle hedde: Norwegian Immigrants to the United States; A Biographical directory 1825-1850 by Gerhard Naeseth; published by Vesterheim Museum. Hvis I kan kan I så oplyse mig om evt. oplysninger der måtte stå om min forfader Claus Lauritzen Clausen i den? Det drejer sig om årene mellem 1840-43 på dette tidspunkt tog han til USA sammen med nordmændene og blev præst for dem i bl.a. St. Ansgar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.