Gå til innhold
Arkivverket

[#7433] Albert Magnussen

Gjest Ellen M.Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen M.Iversen

Er det noen som kan hjelpe meg å finne eller gi noe tips om hvordan jeg kan finne opplysninger om oldefaren min ? Han het Albert Magnussen og er født 1872 (i Eidskog ?) Jeg finner han i 1900-folketellinga i Oslo, men jeg lurer på hvor han ble født og hvem hans foreldre var. Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei Ellen! Siden den yngste datteren er født i 1899, er det nærliggende å tro at hun er døpt i Kampen Kirke (som Sexesgate tilhører). Der kan det stå mye fine ting om foreldrene. (kanskje og hvor de er gift!). Siden du bor i Oslo, har du 2 muligheter. 1 er å ta banen til Riksarkivet ved Sognsvann, eller traske til byarkivet i Maridalsveien 3. (Den siste gir deg og mulighet til flere Kristiania-tellinger, fremover i tid!) Lykke til!!! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen M.Iversen

Jeg har funnet fadderne til Anna som er yngste datter. De het Magnus Andersen, Johan Johnsen og Karen Magnussen. I 1900-tellinga i Oslo Fant jeg en Magnus Andersen (født i Eidskog) med en sønn som het Johan Johnsen og en datter som het Karen Magnussen. Det ser ut som Magnus er far til Albert, Johan og Karen, men kan jeg få bekreftet dette noe sted ? Er det noen logisk grunn til at Johan har tatt navnet Johnsen ? Moren het Ingeborg Andersen (muligens Isaksdatter før hun giftet seg, hvis jeg er på rett spor)Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen M.Iversen

Nå har jeg funnet en ugift Ingeborg Isaksen med en sønn som heter Jon Jonsen i 1865-tellinga for Eidskog. Dette kan forklare hvorfor Jon/Johan heter Johnsen og ikke Magnussen. Alderen til Ingeborg er 10 år feil, kan jeg gå ut ifra at dette er en skrivefeil ?Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.