Gå til innhold
Arkivverket

[#7438] Elise Marsh fra Enerhaugen (f. på Toten)

Gjest Knut Møller Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Møller Jensen

Kan noen hjelpe meg å finne Elise Marsh fra Enerhaugen, født Nyseth i 1856 på Toten. I adressebok for Kr.a. 1907 har hun adresse Smedgt.7, men året etter er hun borte, finner henne ikke igjen. Død? Elise får en sønn: Casper Edvin Olsen, født 12-10 1894, denne sønnen blir satt bort. Guttens biologiske far heter Stenersen. Hvordan finner jeg ut noe mer om vedkommende? (Elise bor på Enerhaugen fra 1891-1907.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torstein Hansen

Dette ser ut til å være samme Elise Marsh, født 1856 i Toten som bor i Borggade 20 i Oslo på 1900-tallet. Hun bor sammen med sine 2 sønner og 1 datter: Harold (f. 05.02.1885 England), Mada (f. 1886 England] og Richardt (f. 19.05.1889 England).Da Elise Marsh forsvinner i 1908, så er det muligheter til å se i oversikten over døde for Grøndland menighet (tror Smedgt.7 går under denne menigheten) i Byarkivet i Maridalsveien 3.Vet ikke om du har undersøkt dette allerede, men Mada drar til New York den 26.aug.1902. Harald har yrket "assistent" og reiser til Canada den 24 april 1903. Richardt, som trolig kan hete Richard James (hvis jeg har rett) var "visergut" av yrke og dro til New York den 30.03.1906. Richard's adresse står oppført som Smedgd. 7 II i Oslo, dvs. at han har bodd sammen med sin mor. Harald reiser nok en gang, denne gangen til New York, den 17.05.1907. Han var "mek.arb" av yrke.Harald var fremme i USA 28.05.1907. Han skulle da til sin bror Richard Marsh (skrevet Marsk) som bodde i Brooklyn, NY. Harald reiste sammen med en venn av broren med navn Thorbjørn Lunde.Har prøvd å undersøke, men det ser ikke ut til at Elise dro over til USA. En mulighet er da Byarkivet for å se om hun er blant de døde. Har ikke klart å finne noe om Casper Edvin.Mvh Torstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.