Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#7446] Gullsmed/Urmaker Fredrik Lund, Trondheim - Tromsø.

Recommended Posts

Gjest Inge Hildrum

Min tippoldefar Andreas Lund ble født i Vemundvik i 1856, med far Fredrik Lund og mor Maren Simonsdatter Eknesvald. Har problemer med å finne ut hvor denne Fredrik Lund kommer fra, men det kan være at han ble født i Trondheim i 1811. I folketellingen 1865 er en Fredrik Lund reg. i Tromsø, sammen med kone Hanna Lund,(Holmboe) f.1842, og datter Marie Ovedie Lund, f. 1861. Finner ikke min tippoldefar Andreas Lund hverken i folketellingene i 1865/75, eller Fredrik og familien i Tromsø etter 1865. Noen som kan hjelpe? MvH Inge Hildrum

Siden du heter Hildrum. Er det mulig å søke på Anne Hildrums hjemmeside og hennes slekt for om mulig se om du finner dine forfedre der. Har ingen anelse, men det kunne være noe mer enn et skudd i blinde. Jeg traff på henne via slektsbiblioteket og sidene så ut til å være temmelig omfattende for Nord-trøndelag med mange kilder. Lykke til! Ella :-)

• 2 år senere...
Gjest Inge Hildrum

Det er en Johan Fredrik Lund som ble født i Trondheim 1810/11, som kan være den personen jeg leter etter her, selv om min forfar er skrevet som Fredrik i Vemundvik i 1856. Et annet hint på at han egentlig het Johan er at min tippoldefar i 1865 - tellingen er kalt Andreas Johansen. Noen som kan hjelpe meg med Johan F. Lund? MvH Inge Hildrum

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.