Gå til innhold
Arkivverket

[#7446] Gullsmed/Urmaker Fredrik Lund, Trondheim - Tromsø.


Gjest Inge Hildrum
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge Hildrum

Min tippoldefar Andreas Lund ble født i Vemundvik i 1856, med far Fredrik Lund og mor Maren Simonsdatter Eknesvald. Har problemer med å finne ut hvor denne Fredrik Lund kommer fra, men det kan være at han ble født i Trondheim i 1811. I folketellingen 1865 er en Fredrik Lund reg. i Tromsø, sammen med kone Hanna Lund,(Holmboe) f.1842, og datter Marie Ovedie Lund, f. 1861. Finner ikke min tippoldefar Andreas Lund hverken i folketellingene i 1865/75, eller Fredrik og familien i Tromsø etter 1865. Noen som kan hjelpe? MvH Inge Hildrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du heter Hildrum. Er det mulig å søke på Anne Hildrums hjemmeside og hennes slekt for om mulig se om du finner dine forfedre der. Har ingen anelse, men det kunne være noe mer enn et skudd i blinde. Jeg traff på henne via slektsbiblioteket og sidene så ut til å være temmelig omfattende for Nord-trøndelag med mange kilder. Lykke til! Ella :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Hildrum

Hei Ella! Jeg kjenner Anne, og vi har utvekslet mye slektsinformasjon, men vi har ikke felles aner på denne grena så vidt jeg vet!! Sliter litt med dette, men det ordner seg kanskje til slutt!! Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Inge Hildrum

Det er en Johan Fredrik Lund som ble født i Trondheim 1810/11, som kan være den personen jeg leter etter her, selv om min forfar er skrevet som Fredrik i Vemundvik i 1856. Et annet hint på at han egentlig het Johan er at min tippoldefar i 1865 - tellingen er kalt Andreas Johansen. Noen som kan hjelpe meg med Johan F. Lund? MvH Inge Hildrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.