Gå til innhold
Arkivverket

[#7450] Anders Christiansen, Berget født i Rakkestad og hu


Gjest Lill-Reidun Andersend
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill-Reidun Andersend

De er begge trolig født ca 1824. En sønn ble født 05.08.1864 døpt 21.08.1864 i Trøgstad. Hilsen Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Da har du en Anders Christiansen f. 11.12.1823, døpt 18.1.1824 i Rakkestad, foreldre Christian Knudsen og Berte Simensdtr.Og en Anne Maria Gulbrandsdtr. f. 17.9.1824, døpt 26.9.1824 i Rakkestad, foreldre Gulbrand Olsen og Anne Olsdtr.Christian Knudsen er kanskje ham du finner på Eng Østre i 1801, sønn av Knud Pedersen og Berte Christiansdtr. Mens Berte kanskje er henne du finner på Skalle, datter av Simen Rasmusen og Larine Hansdtr.Hvordan passer foreldrenes navn med navn på de barn du har registrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill-Reidun Andersend

Det kan stemme på Anders, men hans barn har ingen av navnene. Om henne er jeg noe i tvil. Takk så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei, jeg gikk inn på folketellingen for Trøgstad 1865, og ser at Anne skal være født i Trøgstad. Der finner du blant annet en som er døpt 10.10.1824, datter av Gulbrand Evensen og Eli Gulbrandsdtr. I 1825 får Gulbrand Gulbrandsen og Berthe Gundersdtr en datter som får navnet Anne og døpes 4.12.. 29.1.1826 døpes Anne, datter av Gulbrand Olsen og Johanne Johannesdtr., også i Trøgstad.Anne f. 1824 finner jeg ingen søsken på. Anne f. 1825 har søsknene Martin, Christiana, Johan og Carl. Anne f. 1826 har søsknene Inger, Johan, Christian og Christian.Anne Gulbrandsen og Anders Christiansen gifter seg i Trøgstad 3.6.1848, men du må sikkert til kirkebøkene for å finne navn på foreldre - det står ikke på Familysearch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill-Reidun Andersen

Hei. Den første anne kan muligens være den jeg søker. Er ikke sikker, men du hjalp meg med vielsesdato. Takk skal du ha. Hilsen Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.