Gå til innhold
Arkivverket

[#7455] Johan A. Friisholm i eller nær Bergen

Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Johan A. Friisholm (Fritzholm), tidlegare høker, døydde på dei sjøfarande sitt fattighus i Bergen 17.5.1843, 74 år gamal. Han gifte seg før 1821 med Ragnhild Jørgensdotter, f. i Hafslo 1769. Første mannen hennar var Johannes Larsson som døydde i Hafslo 1800, og i 1801 var Ragnhild som enkje busett i 24. rode nr. 65 i Bergen.Er det nokon som har vore borti dette namnet Friisholom eller som kjenner opphavet til Johan? Eg finn korkje dødsfallet til Ragnhild eller vigsli deira i Bergen. Og dei var ikkje i Bergen i 1815.På førehand tusen takk!Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Fri(i)sholm er en gård i Stange på Hedmarken, men Johan bor ikke der i 1801... Du så at han var oppført som Johan P. ved begravelsen i Årstad, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Bergen borgerbok forteller at Johan Pedersen Friisholmen tok borgerskap i Bergen som høker 13. desember 1821, og at han var fra "Sverrig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg takkar hjarteleg for desse nye opplysningane. Soleis har Johan Friisholm vore svenske, og eg vil leita meir i svenske kjelder! Eller kanskje er det nokon der ute som kan hjelpa meg vidare? Eit enkelt søk på Internet syner at namnet Friisholm ogso førekjem i Danmark...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Lars E. Øyane

Eg er framleis på leiting etter svensken Johan Pederson Friisholm som 'dukka opp' i haugianarmiljøet på Svanøen på 1810-talet. Er det kanskje kome til nye lesarar som har vore borti dette namnet?Med hjarteleg takk for hjelpi!Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Jeg har ikke mye å fare med, men det er jo litt stille på denne tråden, så jeg lar det stå til. For det første slår det meg at navnet Friisholm/Frisholm/Fritzholm lyder mer dansk enn svensk. Kan denne svensken opprinnelig ha vært dansk? For det andre, - hvis han nå like vel er svensk, så kan det kanskje være en ledetråd at navnet i borgerboka skrives Friisholmen. På meg virker det da som om det her er snakk om et stedsnavn og ikke et (gammelt) slektsnavn.I Sverige fines stedsnavnet Friisholmen i alle fall ett sted, nemlig like utenfor Karlshamn i Blekinge. På denne holmen ligger en festning der det var en ganske stor militær avdeling fram til 1865. Friisholmen var både egen 'församling' og eget 'pastorat'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Rindedal

Ca 1980 gikk jeg forbi en brannruin i Bernhard Meyersvei like bak Fløybanestasjonen i Bergen. Innimellom alt nedrivningsmaterialet stakk det ut noen gamle våte delvis avbrente papir som jeg tok vare på.Dette viste seg å være ca25 debet og kredit-'lapper',som omhandlet handel med småvarer i perioden 1824-1829 .Ca 10stk av disse vedrører J.P.Frisholm(også Fridsholm).Om noen skulle ha interesse av disse er det bare til å legge beskjed her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg takkar for nye interessante innspel i denne saki.Til Knut Bryn vi eg seia at Friisholmen utanfor Karlshamn i Blekinge kan vera vel verdt å 'sjekka ut'!Til Svein Rindedal vil eg uttrykka stor interesse for i alle fall å sjå (eventuelt overta?) dei debet- og kredit-'lappane' som du fann i brannruinane ved Fløybanen kring 1980 og som gjeld John P. Friisholm. Me kjenner ikkje til direkte etterkomarar etter John Friisholm, men kona hans var frå Luster i Sogn og han hadde ei stedotter som rimelegvis har etterkomarar på Sørvestlandet.Eg kan nåast gjennom postadressa:Lars E. Øyane, 3580 GeiloMed venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.